Сваке године иста питања – како да прођемо што јефтиније, а опет да не направимо грешку која ће нас касније скупо коштати.
Возачи се увелико припремају се за 1. новембар, од када је у Србији обавезна употреба зимских гума. Многима од њих ова замена представља велики трошак, због чега покушавају на различите начине да уштеде и набаве гуме које су нешто повољније.
Где возачи греше при куповини, зашто се зимска гума не препознаје по шари, да ли треба куповати половне или универзалне гуме и како да не купите „мачку у џаку“, за Мондо су одговорили радници београдског аутосервиса.
1. Зимске гуме се не препознају по шари
Многи возачи мисле да је лако направити разлику између зимских и летњих гума, пошто зимске гуме имају дубље шаре. Ипак, из аутосервиса откривају да то није увек случај.
– Разлика између зимских и летњих гума не може се увек једноставно уочити. Шара може да буде иста на око и на додир. Права разлика је заправо у смеси. Зимске гуме имају већи проценат силике у себи, што чини гуму меканом и осигурава да чврсто лежи на асфалту. С друге стране, летња гума се стисне по хладноћи, колико год да је добра, нова и квалитетна. То је највећа разлика између гума, а не шара. Такође, зимска гума мора да има ознаку M+S – кажу из овог београдског аутосервиса.
2. Нове гуме се не стављају због снега
Неки до возача који раде замену гума, жале се како сваке године морају да издвоје новац, упркос томе што снега готово да нема. Али, зимске гуме су заправо неопходне без обзира на падавине, кажу из сервиса.
– Многи су у заблуди да су зимске гуме неопходне само у случају падавина и снега, али то није тачно. Зимске гуме су важне због ниских температура, која зими падају испод минус седам. У таквим условима, летња гума губи својства и није безбедна, без обзира има ли падавина – објашњавају.
3. Универзалне гуме су само за град
Многи сматрају да су универзалне гуме идеално решење, пошто могу да се користе зими и лети. Али, оне се заправо препоручују само за градску вожњу.
– У градској вожњи се универзалне гуме показују добро. За било какве суровије зимске услове, као што су планински, овакве гуме се не препоручују, не вреди давати новац за њих у таквом случају. Такође, возачи често бркају ознаке и мисле да су универзалне гуме оне које имају ознаку пахуљице. Заправо, ознака на универзалним гумама је пахуљица, капиљица кише и сунце и стоји на боку гуме – кажу из сервиса.
4. Масовно узимају мање гуме
Када возачи покушавају да уштеде узимајући гуме мањих димензија, морају да буду спремни на то да квалитет вожње и безбедност неће бити исти.
– Прописане су спецификације и тачно се зна која величина гума мора да буде на сваком возилу. Зна се колико нове гуме морају да буду пропорционално сличне фабричким гумама. Али, ту постоји одређени праг толеранције и зато многи возачи греше и намерно стављају гуме које су нешто мање, како би мање платили. Ипак, мање гуме треба избегавати, јер то веома утиче на вожњу и понашање возила – наводе из сервиса.
5. Купујете половну „мачку у џаку“
Ако се одлучите да купите половне гуме како бисте уштедели, будући да је цена 50 одсто нижа него код нових гума, знајте да је то ризично, наводе из аутосервиса.
– Може да се деси да се заломи да купите врхунске гуме и да немате никаквих проблема. Ипак, дешава се да половна гума изгледа савршено очувано, али да постоје скривени недостаци. На пример, шара је у реду, али је гума превише стара, израбљена или има пукотину која се не види, што даље може да прави проблем у вожњи – објашњавају они.
Преузмите андроид апликацију.