Почетна > Свет
Свет

Париз: Од 1. септембра укида се изнајмљивање електричних тротинета у граду

Париз ће ове недеље постати један од ретких градова у Европи са потпуном забраном изнајмљених електричних тротинета, пише ЦНБЦ.
Фото: Танјуг/AP Photo/Laurent Cipriani

До сада су три компаније са лиценцом за рад електричних тротинета у француској престоници – Лиме, ​​Дот и Тиер, потврдиле да ће уклонити своје електричне тротинете до 1. септембра.

Ове три компаније имале су комбиновану флоту од отприлике 15.000 електричних тротинета у граду.

Како преноси ЦНБЦ, Референдум одржан у априлу дао је Парижанима два избора у вези са изнајмљивањем тротинета: за или против.

Резултати гласања говоре да је 90 одсто гласова било против.

Са друге стране градови широм света расправљају о томе да ли су таква возила, која се откључавају путем апликације и плаћају из минута у минут, опасна јавна сметња или део будућности урбане мобилности.

Компаније истичу да неће бити промена у правилима коришћења приватних електричних тротинета.

Тротинети за изнајмљивање су и даље присутни у другим француским градовима, укључујући Марсеј и Лион, а многи градови су увели ограничења за тротинете, као што су ограничења брзине и дозвољена места за вожњу, као и паркинг зоне са новчаним казнама за кориснике.

Што се тиче Европе, Мадрид је ове године поништио претходну забрану и дозволио компанијама за изнајмљивање да се врате под новим условима, што је учинио и Копенхаген 2021. године.

Компаније Лиме, ​​Дот и Тиер најављују да ће сада пребацити фокус на повећање понуде електричних бицикала у Паризу, након што су своје тротинете преместили на друго место.

„Париски возачи се већ окрећу нашој све већој флоти електричних бицикала“, рекао је портпарол Лиме-а за ЦНБЦ.

Додаје да компанија сада има дупло већи број електричних бицикала него што је икада имала електричних тротинета, као и да су охрабрени континуираном подршком града бициклизму уочи Олимпијских игара 2024.

Лајмова флота скутера у Паризу износила је око 5.000, наспрам око 10.000 бицикала, и компанија је саопштила да су путовања на њеним бициклима у главном граду порасла за 73 одсто прошле године.

Из компаније Дот кажу да своје скутере шаљу на места где су потписани нови тендери, укључујући Бордо и широм Белгије, а портпарол компаније истиче да повећавају своју флоту електричних бицикала, за коју се нада да ће се проширити на предграђе Париза уочи Олимпијаде, која треба да почне у јулу следеће године.

Смањење аутомобилских гужви и потпуни приступ граду бициклима били су неки од кључних приоритета градоначелнице Париза Ане Идалго која је 2022. године најавила планове да забрани већину аутомобила из неколико централних области, са приступом само за пешаке, бицикле, јавни превоз и одређене дозвољене аутомобиле.

MO Rusije: Dve ukrajinske bespilotne letelice oborene iznad Krima

Преузмите андроид апликацију.