Почетна > Бизнис
Бизнис

Пападакис: Накнаде банака се не повећавају већ враћају на претходни ниво

Са данашњим даном истиче период примене умањених накнада пословних банака за платне услуге грађанима а према речима генералног секретара Удружења банака Србије Марине Пападакис банке ће саме одлучити да ли ће и када износе накнада вратити на пређашњи ниво, повећати их или задржати на садашњем нивоу.
Фото: Танјуг/Сава Радовановић

„Битно је напоменути да се у промени која наступа сутра не ради о повећању банкарских услуга, већ о враћању на стари износ. Наиме, договором Народне банке Србије и пословних банака из августа прошле године је утврђено да банке у наредних годину дана неће повећавати цене платних услуга грађанима а да оне које су цене повећале од јануара 2021. године до тада, врате цене на ниво од пре повећања, односно умање за највише 30 одсто“, објаснила је Пападакис за Тањуг.

Додала је да то значи да пословне банке од сутра стичу могућност да своје цене врате на ниво који је постојао у августу 2022. године и да ће оне саме, поштујући прописе и обавезе према Народној банци Србије као регулатору у овој области, одлучивати о висинама својих тарифа.

“ Да ли ће их мењати или не, одмах или ће сачекати неки каснији датум зависи од пословне политике сваке од банака. При том ће оне наравно размотрити све тржишне околности а наше тржиште је високо конкурентно и на њему послује 20 банака па је у таквим условима свакој од њих циљ да задржи клијенте и неће у ценама ићи превисоко и одступати од тржишних услова“, сматра она.

Као веома битно је навела да је најшири круг банкарских клијената заштићен и то одлуком о основном пакету платних услуга који је одлуком Народне банке Србије фиксиран на 150 динара а садржи и услугу мобилног банкарства.

„Клијенти који сматрају да им је довољан овај основни пакет услуга могу да се определе за њега и промене свој пакет тако да плаћају само тај износ. Кијенти којима су потребне неке додатне услуге, као што је дозвољени минус, коришћење кредитних картица, чекова и слично, те ће услуге плаћати додатно, али загарантовани износ и даље остаје на снази“, рекла је Пападакис.

Према њеним речима, грађани би требало, из одговорности према себи и свом буџету да се добро информишу о општим условима пословања банака, њиховим тарифама и накнадама, а ти подаци су јавно доступни.

„Требало би да сагледају и своје потребе и виде да ли им је још потребна нека услуга која им се наплаћује а коју су прихватили када су отварали рачун јер су тада мислили да им треба, могу да сагледају да ли да од одређених услуга одустану и сведу пакет на меру која је њима потребна“, закључила је она.

Додала је да грађани могу и да провере какви су услови код других банака и да можда свој рачун пребаце код неке друге банке која више одговара њиховим потребама.

Er Srbija do kraja avgusta premašila ukupan broj putnika iz prošle godine

Преузмите андроид апликацију.