Ново истраживање сугерише да конзумирање одређене врсте свеже хране сваког дана, уместо само пет порција воћа и поврћа, може бити кључно за одржавање здравља срца.

Научници кажу да нису све намирнице једнаке, због чега многи људи не уносе довољно важног хранљивог састојка познатог као флаваноли у исхрани.
Према речима стручњака, идеалан начин за унос ових једињења јесте једење боровница, шљива, купина, трешања и брусница, уз шољу зеленог чаја и боранију.
Студија спроведена на 30.000 људи из САД и Велике Британије открила је да ови хранљиви састојци често недостају у њиховој исхрани, чак и међу људима који редовно конзумирају препоручених пет порција воћа и поврћа дневно.
Истраживање објављено у научном часопису „Food and Function“ открива да мање од петине становништва конзумира препоручену количину од 500 мг флаванола дневно.
Ови антиоксиданси, који се налазе у одређеним намирницама, смањују упале и тиме подржавају здравље срца, побољшавају циркулацију и еластичност крвних судова.
Током студије, научници су пратили исхрану испитаника и анализирали биомаркере у њиховом урину како би прецизно измерили унос ових једињења.
Већина људи претпоставља да је конзумирање пуно воћа и поврћа одговор. Међутим, ово истраживање показује да су специфични избори хране далеко важнији од укупне количине поједене хране“, објашњава водећи истраживач др Хавијер Отавијани.
Његов колега, професор Гунтер Кунле са Универзитета у Редингу, додаје да, иако је правило „пет дневно“ и даље права порука, морамо бити пажљивији у вези са тим коју храну бирамо.
„Различите врсте воћа и поврћа пружају потпуно различите нутритивне користи које превазилазе саме витамине и минерале“, истиче Кунле.
Намирнице које садрже највише флаванола укључују шљиве, бруснице, купине, зелени чај, боранију, трешње, јабуке, јагоде и боровнице.
Преузмите андроид апликацију.



