Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да је за одржавање пруга ове године издвојено чак 6,5 милијарди динара, док је, прошле године за ту намену била издвојена свега једна милијарда, а било је година и када за то уопште није било новца.
„До 2015. улагано је између 5 и 10 милиона годишње у реконструкцију пруга што је недовољно. У Србији је више од 1.073 километара пруга старије од 50 година. Између 1992. и 2002. обновљено је 53 километара пруге, од 2002. до 2012. укупно тек 99 килоематара, а од 2012. до данас скоро 1.000 километара пруга“, рекао је Весић за ТВПрву.
У петак су код Зајечара исклизнуле две цистерне са фосфорном киселином, без последица, што је био пети инцидент на железници у последњих неколико месеци, а министар Весић каже да је све то последица лошег стања пруга, регионалних и локалних, јер у њих годинама није улагано.
Он је навео да је железничка путна мрежа широка, а велики број пруга старије од 30, 40 па чак и 50 година, док је животни век једне пруге 25 година, због чега је неопходно да се уложи више у њихову обнову, како би превоз железницом био сигурнији.
Подсећајући да се гради брза пруга Нови Сад – Суботица и очекује потписивање уговора са ЕУ о изградњи брзе пруге Београд – Ниш, министар Весић је рекао да је током посете Бриселу, пре два дана, тражио средства за пет регионалних пруга, укупне дужине 800 километара, јер су оне веза са земљама ЕУ. То су, како је навео, пруге Панчево – Вршац – румунска граница, Панчево – Зрењанин – Кикинда – румуснка граница, Лапово – Краљево – Лешак, Врбас – Сомбор, као Рума – Шабац – граница са БИХ.
„Ушли смо у преговоре, комесар за проширење ЕУ Оливер Вархељи је обећао да ће бити позитивни према том захтеву, а то сада има свој ток“, рекао је Весић.
Додао је да је и јуче разговарао са Железницама, и да постоји пројекат за пругу Сомбор – Врбас, те изразио уверење да ће до краја године бити завршени пројекти за свих ових пет пруга, како би оне биле обновљене и електрифициране.
Указао је да је проблем што наша железничка предузећа не прате тренд развоја и улагања државе и поновио да не разуме зашто пруга Ниш – Димитровград, на којој је недавно дошло до искакања цистерни са амонијаком код Пирота, није обновљена иако је новац обезбеђен још 31. јануара 2018.
„То је одговорност Инфраструктуре железнице Србије. Тражио сам извештај за свкау ’црну тачку’, шта ће урадити, какве мере предузети и – извршиће то или ће неко бити смењен. Тако се одговорно ради. Та предузећа морају да схвате да када држава улаже велики новац, они не могу да буду на ниову 19. века, у земљи у којој се праве пруге 21. века, за брзине од 200 километара на сат“, рекао је Весић.
Vesić: Opozicija želi Vučića van politike jer ne mogu da ga pobede na izborima
Преузмите андроид апликацију.