Почетна > Бизнис
Бизнис

Отварају се све пошиљке које подлежу царинској контроли

Интернет трговина је у последње две године доживела огроман раст, али је упоредо с тиме забележен и све већи број примедаба грађана на рокове испоруке или садржај пакета који стижу на њихове адресе. Има и оних који тврде да се у пошиљкама не налази роба коју су наручили или да сумњају да је неко присвојио део садржаја. Овакве жалбе стижу и Управу царина, у којој кажу да обично на такве примедбе одговарају да „пакете отварају поштански, а не службеници царине, и то у просторијама које су 24 сата покривене видео-надзором”.
Фото: PrtSc/Pošta Srbije/YouTube

Процедура је таква да поштански службеник царинику подноси на увид садржај пакета, ради узимања свих података потребних за царињење робе, након чега се садржај најчешће враћа у исту амбалажу, осим у случајевима када је неопходна нова. Све се ово чини тако да не дође до видне повреде омота или садржине пошиљке – кажу у Управи царина. Они објашњавају да у случају да пошиљка подлеже наплати царинских дажбина, на њу се ставља налепница „оцарињено”, а уколико не подлеже, етикета на којој је наведено да је „ослобођено плаћања царине”.

Контроли, односно отварању пакета може присуствовати и прималац пошиљке или особа коју је за то овластио. Цариник проверава садржај и упоређује га с пратећом документацијом. Отварају се сви пакети који садрже робу која подлеже царинској контроли или наплати дажбина.

„За садржај пакета и његову испоруку одговоран је поштански оператор. Зато свако ко има било какву замерку на изглед или садржај пакета рекламацију би требало да упути Јавном предузећу „ПТТ Србија”, уколико је пошиљка стигла редовном поштом или на адресу курирске службе преко које им је пошиљка достављена“ наводе у УЦ.

Грађани се често жале и на то да им је вредност пошиљке лоше процењена, и на то имају право уколико сматрају да су оштећени, али у управном поступку морају изнети све чињенице и околности и поднети исправе и друге доказе значајне за доказивање такве тврдње. И у овом случају је предвиђена јасна процедура, која подразумева да се жалба или захтев за повраћај више наплаћених царинских дажбина (уколико сте платили и преузели пошиљку) подноси у најближој пошти, уз сву документацију (фактуру, извод из банке, свифт), а рок за подношење приговора је пет дана. Иначе, на сајту Управе царина детаљно је наведено и ко је и у којим случајевима ослобођен плаћања увозних дажбина на пошиљку.

Ови трошкови подразумевају плаћање царине и ПДВ-а, који се наплаћује и на пошиљке мале вредности (мање од 50 евра), ако су наручене преко интернета од правног лица.

Уколико је преко интернета наручено нешто што кошта мање од 50 евра, без обзира на малу вредност робе. наручилац ће платити ПДВ од 20 одсто од укупне вредности. На пример, ако је на поштанско-царинској декларацији наведено да је ПДВ 200 динара то значи да је обрачунат порез од 20 одсто на пошиљку чија је вредност хиљаду динара, док царина у овом случају неће бити наплаћена. Ослобађање од плаћања пореза је прописано само за пошиљке мале вредности које домаћи и страни држављани бесплатно примају од физичког лица из иностранства, и то под условом да те пошиљке нису комерцијалне природе и да њихова вредност не прелази износ од 70 евра.

Уобичајена ознака за поштанске пошиљке које пристижу преко обичне поште је број који се састоји из две словне ознаке, девет бројева и две словне ознаке на крају. Праћење се обавља преко сајта ЈП „Пошта Србије”.

Поједини (страни) поштански оператори нуде услугу слања нерегистрованих писмоносних пошиљака или пакета који немају регистроване бројеве пријема или им се додељују извесни пријемни бројеви, на основу којих се ове пошиљке могу пратити само на територији матичне земље. То су пријемни бројеви пошиљака који не одговарају универзалној апликацији, те из тог разлога није могуће испратити њихово кретање у нашој земљи.

„Ако не можете да пронађете своју пошиљку у систему за праћење, то може да значи и да је она још увек у транзиту, као и да јој је додељен нови број за праћење или да систем не подржава карактере (слова и бројеве) који су додељени. Уколико је пошиљка наручена брзом поштом, онда она пристиже преко неког од одабраних курирских оператера, а ознаке тих пошиљака су другачије, па, на пример, пошиљке које стижу преко ДХЛ-а имају ознаку од 10 или 11 бројева без слова“ наводе на сајту Управе царине.

Bitno jačati bilateralu Štajerske i Srbije

Преузмите андроид апликацију.