Део нове брзе саобраћајнице, од ауто-пута до Пожаревца и од Великог Градишта до Голупца у дужини од 32 километара отвара се данас у присуству председника Србије Александра Вучића.

Отварању деонице Дунавског коридора у близини Пожаревца присуствују и министар за јавна улагања Дарко Глишић и директори Путева Србије и Коридора Србије, Зоран Дробњак и Александар Антић.
Пушта се у саобраћај 21 километра на првој деоници од моста преко реке Језава (на другом километру од наплатне станице Пожаревац) до краја обилазнице око Пожаревца, као и 10,85 км на трећој деоници од почетка обилазнице око Великог Градишта до места Поникве, што укупно износи 31,85 километра брзе саобраћајнице.
Укупна дужина те брзе саобраћајнице је 67,94 километра, а након пуштања у рад наставља се са изградњом преосталих дела трасе.
На тој саобраћајници гради се 62 објекта, од којих су 22 завршена, као и шест петљи, од којих су завршене три а две постојеће су у реконструкцији и једна је у изградњи, а планира се и да буде 16 кружних раскрсница, од којих је девет већ завршено.
Изградњом Дунавског коридора, повезују се Пожаревац, Велико Градиште и Голубац са Београдом, чиме ће се скратити време путовања од Београда до Голупца на сат и 20 минута.
Брза саобраћајница је пројектована за рачунску брзину од 100 километара на сат.
На деоници 1 завршено је 14 објеката, од којих су четири моста, три плочаста пропуста, и седам надвожњака, а најдужи је мост преко Велике Мораве, дужине 355 метара.
Такође, завршене су четири кружне раскрснице и три петље.
На деоници 3 предвиђено је пуштање у саобраћај део трасе од почетка обилазнице око Великог Градишта до места Поникве у дужини од 10,85 км трасе.
На том делу трасе налази се шест објеката – два моста, два надвожњака и два моста-пролаза, а од којих је најдужи мост преко реке Пек, дуг 202 метара.
Такође, завршене су и четири кружне раскрснице.
На обе деонице, које су предмет пуштања у саобраћај, у насип је укупно уграђено 1.378.407 кубних метара материјала, 237.000 тона асфалта, 468.177 метара кубних камена, 2.675 тона челика, 21.627 кубних метара бетона, 131 км еласто-одбојне ограде, 66 километара жичане ограде.
Ово је пројекат од велике важности за реализацију националних интереса у области саобраћајне инфраструктуре и од битног је утицаја на развој и унапређење економских и привредних области, како Републике Србије као целине, тако и развоја локалних средина и унапређења потенцијала целе Источне Србије.
Градња брзе саобраћајнице је почела у новембру 2021. године, а радови су вредни 337 милиона евра.
Извођач радова је кинеска Схандонг Хи-Спеед Гроуп, а подизвођачи су фирме из Србије.
Преузмите андроид апликацију.