Откривена нова необична врста диносауруса

Палеонтолози у Аргентини открили су нову врсту диносауруса који су имали слабо развијене горње удове.
Фото: Pixabay

Сматра се да овај новооткривени диносаурус, назван Guemesia ochoai, припада породици месождера познатих као абелисауриди, који су у периоду креде живели у Европи, Африци, Јужној Америци и Индији, а који су изумрли пре око 66 милиона година.

Научници су нову врсту открили након анализе лобање старе око 70 милиона година пронађене на северозападу Аргентине. Код многих абелисаурида предњи удови су били дегенеративни, лобања краћа, а постојале су и коштане израслине изнад очију.

Међутим, Guemesia ochoai је имао „невероватно малу“ лобању и вероватно најмању мозак од свих абелисаурида до сада откривених.

Иако готово без руку, хватали су плен двоструко већи од себе

Због своје необичне карактеристике ови диносауруси – без зглобова и лактова, нису могли да савијају горње „израслине“, а нису имали ни канџе којима би грабили плен, пише Science Alert.

Али немојте да вас то завара. Ови абелисауриди су могли да улове плен много већи од себе. Тајна је лежала у њиховим снажним чељустима и оштрим зубима који су могли да надоместе слабост предњих удова.

С обзиром на то да је пронађена само лобања, тешко је рећи како је ова врста изгледала у поређењу с другим абелисауридима. У саопштењу Природњачког музеја (НХС) Уједињеног Краљевства стоји да је био сличан Carnotaurus sastrei, али је имао мању главу.

Закржљале руке?

„Овај нови диносаурус прилично је необичан за своју врсту. То показује да су диносауруси који су живели у овој регији били доста различити од оних у другим деловима Аргентине“, рекла је палеонтолошкиња Ањали Госвами из НХМ-а.

Још није јасно зашто су абелисауриди имали тако мале предње удове. Стручњаци претпостављају да се ради о остацима удова чија се функција током времена показала бескорисном.

Истраживање по називом First definitive abelisaurid theropod from the Late Cretaceous of Northwestern Argentina објављено је у часопису Journal of Vertebrate Paleontology.

Otrov ili lek: Na njemu smo odrastali, sada ga satanizuju, a evo šta nauka kaže