„Нови Сад мора да се шири јер је прилив становништва све већи и то је једини начин да се побољша квалитет живота“, каже у разговору за НС Уживо Јосип Модић, председник Синдиката грађевинарства Војводине и Новог Сада.
Он каже да је грађевинска индустрија јако значајна за Нови Сад, али и Нови Сад за грађевинску индустрију, а одговарајући онима који констатно критикују и нападају и томе противе без аргумената.
„Нови Сад је дао велики допринос опоравку грађевинске индустрије, али и развитку Града. Кроз порезе, доприносе од запослених радника и за комунално опремање у буџет града и државе се слива огроман новац. У последњих неколико година уплаћено је више стотина милиона евра у Нови Сад, буџет Покрајине и Републике“, наводи Модић и додаје:
Пре 11 година преко 40.000 људи остало је без посла у грађевинској индустрији
„Пре једанаест година није се уопште радило. Ми смо тада као синдикат грађевинарства стали на сат времена, и захтевали смо од тадашње Владе да се нешто крене да се дешава– са неким пројектима. Преко 40.000 људи је тада остало без посла у грађевинарству и грађевинској индустрији. Али у протеклој деценији Нови Сад је кренуо и дао велики допринос опоравку грађевинске индустрије. Завршени су неки капитални пројекти као што је зграда телевизије Војводине, Музичко-балетска школа, зграде Хитне помоћи, булевари али и донети и усвојени планови који су дозвољавали градњу“, истиче Модић.
Има посла, али недостаје квалификованих мајстора, грађевинарство најзначајнија привредна грана
Он каже да је тренутна ситуација таква да с једне стране има доста посла, али да проблем представља то што недостаје квалификованих мајстора.
Грађевинарство учествује у БДП са 20 одсто у директно повезаним гранама, а индиректно 30
„Грађевинарство је најзначајнија привредна грана код нас, учествује у бруто домаћем производу са 20 одсто са директно повезаним гранама. Индиректно је повезана са 30 одсто. У Новом Саду после приватизације спало је на 5.000 грађевинских радника, а сад директно 15.000 од грађевинарства и индустрије грађевинског материјала са повезаним гранама.Од овог посла живи преко 50.000 људи., са директно повезаним гранама којих је још додатних 28.000“, наводи само неке од података који су све бенефити по државу и грађане развој нашег грађевинарства.
Нови Сад и компаније које послују дале велики допринос опоравку ове индустрије у Србији
„Ево када говоримо о појединачним примерима у Новом Саду само је Компанија “Галенс” протекле четири године уплатила 150 милиона евра у привреду, имају преко 1.000 запослених. “Инобачка” ради подземне гараже, и око тога се прави проблем, а то дефинитивно недостаје Граду. Било је речи срушиће се Бановина. Зидало се до прве плоче, Бановина и даље стоји и остаће. Новосађани ће имати где да паркирају, сачуваће се зелене површине“, набраја Модић и даље наводи примере бесмислене критике појединих пројеката.
Нека насеља са сремске стране постаће градска захваљујући изградњи новог моста
„Ево и за бродоградилиште је било повика што ће се радити, а свесни смо и видели из Генералног урбанистичког плана где ће се повећати зеленило. Као и за сам нови мост. Олакшаће живот људима са сремске стране. Нека насеља са сремске стране постаће, захваљујући мосту, градска насеља. Места око Руме и Ирига постаће приградска насеља. Брже ће се стизати и олакшаће се живот“, појашњава даље Модић и додаје:
На Мишелуку се гради девет улица после после дуго времена, раде их домаће фирме
„На Мишелуку се ради девет улица, после дуго времена. Кренуло се са изградњом инфраструктуре и радовима. Једно велико насеље које је било запуштено, сада се ради и сређује. Раде домаће грађевинске компаније, те паре ће остати у каси града“, каже он и додаје да само износи егзактне податке.
Сви који неће градњу гаража и мостова, заправо живе од радника који праве нову вредност
Он даље појашњава да многи који бојкотују градњу гаража, мостова, заправо живе од радника који праве нову вредност.
„Праве се забавишта, школе, исплаћује се и плате тим који “нападају” ту градњу. Подржали смо и генерално урбанистички план, јер највећим делом тај план треба да реализују наше домаће компаније и наши радници.“
Odabrani kontrolori projekta četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu
Преузмите андроид апликацију.