Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Од 15. јуна само регистровани електрични тротинети са налепницом могу да учествују у саобраћају: Регистрација је могућа на три локације у граду

У градском превозу су све популарнији електрични тротинети. У зависности од снаге мотора, неки модели овог електичног превозног средства могу досећи веће брзине од 25 километара на час, самим тим представљају потенцијалну опасност у сабораћају. Управо због тога, од 15. јуна ће само регистровани електрични тротинети моћи да учествују у саобраћају у Србији.
Фото: Unsplash/Nik

Агенција за безбедност саобраћаја саопштила је да је последњим изменама Закона о безбедности саобраћаја на путевима уведена дефиниција „лаког електричног возила“ и да су на тај начин „тротинети“ препознати у законодавству и да ће само возила која испуњавају прописане услове моћи ће да се користе на српским путевима.

Начелника Управе саобраћајне полиције Владан Николић, истакао је да у Србији има између 250.000 и 400.000 тротинета и рекао да су се руководили чињеницом да је добар саобраћајни систем који води рачуна пре свега о рањивим категоријама, где се убрајају и возачи тротинета, као и да ће на тај начин из саобраћаја бити елиминисани тротинети који не припадају групи лаких електричних возила.

Лака електрична возила, у која спадају електрични тротинети и бицикли, од 5. априла могу да се „региструју“, односно њихови власници од тог датума могу да од институција затраже налепницу која ће показивати карактеристике возила, а од 15. јуна, само возила са овом регистрацијом моћи ће да учествују у саобраћају.

Издавањем налепница за ове двоточкаше омогућиће се увид у то који од тротинета јесу лака електрична возила, а који то нису.

„То су возила на два точка, имају механички управљач, без места за седење, конструктивна брзина им није већа од 25 км на час, снага електромотора им не прелази 0,6 кW, а маса празног возила не прелази 30 кг“, објаснио је Николић.

Који је процес регистрације?
Фото: Unsplash

Свако ко поседује електричне двоточкаше мораће да поднесе захтев за издавање налепнице у коме треба навести личне податке (име и презиме, ЈМБГ, датум рођења, место рођења), податке о пребивалишту (место, поштански број, улица и кућни број, телефон, имејл). Захтеви се предају на прописаним предајним местима са листе која је објављена на званичном сајту Агенције за безбедност саобраћаја Републике Србије. У Новом Саду регистрацију можете извршити на адресама:  Футошки пут 29, Новосадски пут 127 и Каналска 7.

Уз захтев, неопходно је приложити и техничку документацију која се добија приликом куповине тротинета, како би се утврдили: марка возила, трајна номинална снага електромотора, највећа конструктивна брзина и маса празног возила. Потребна је и фотокопија личне карте или очитана лична карта, односно доказ о упису у регистар правних лица за правна лица.

Приликом обраде захтева, на техничкој документацији, која је саставни део обавезне документације, уписује се серијски број налепнице, датум издавања, потпис лица које издаје налепницу, док ће се дијагонално преко предње стране стављати печат са ознаком „Издата налепница“. У случају оштећења или уништења налепнице, по захтеву се може издати нова.

Цена услуге за издавање налепнице за лака електрична возила, односно електричне тротинете и бицикле износиће 1.560 динара, док ће цена обрасца налепнице бити 500 динара, наводи се у новој Уредби о допунама Уредбе о ценама услуга.

Агенција подсећа да су налепнице за тротинете трајне и да не захтевају годишње обнављање. Постављање налепнице не би требало да траје дуже од 30 минута, а неопходно је и да власник довезе тротинет на лице места.

Налепница треба да се постави на лако уочљиво место, у горњем делу непомичног стуба управљача возила, у зависности од конструкције управљача, а након што се постави налепница, она ће бити и фотографисана као и место на ком је постављена.

Фото: Градске инфо

Помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Милан Илић рекао је да ће власник тротинета, уколико из било којих разлога нема техничку документацију неопходну приликом подношења захтева за издавање налепнице, моћи да се обрати добављачу тротинета, или да се изврши испитивање карактеристика на местима за издавање налепнице, што ће додатно коштати.

Он је додао да је Агенција добила улогу да издаје дозволе и води евиденцију о њима и да је у те сврхе ангажовала Ауто-мото савез Србије (АМСС) и његов Центар за моторна возила.

Такође је истакао да је главни мотив за увођење система налепнице повећање безбедности саобраћаја и да је Агенција критеријуме за лака електрична возила дефинисала као максимално прихватљив ризик за возаче тротинета у нашим саобраћајним и инфраструктурним условима.

„Како бисмо контролисали да ли та возила испуњавају услове, морамо да имамо увид уз то да неће бити злоупотреба, те смо дошли до налепница, које су недвосмислен доказ да се ради о возилу које има прописане карактеристике“, рекао је Илић.

Прописане казне за не поседовање налепнице, као и за кршење правила у саобраћају
Фото: Градске инфо

Према наводима Градске управе за саобраћај и путеве Нови Сад, возачи ће моћи да управљају својим возилом у саобраћају искључиво уколико је на њему постављена налепница коју издаје Агенција за безбедност саобраћаја. Ако не буду поштовали нове законе, љубитељи електричних тротинета могу платити казну и до 40.000 динара.

Уколико возачи лаких електричних возила не буду имали налепницу на њиховом тротинету или не носе заштитну кацигу, плаћаће казну 10.000 динара. Према новим законима, грађани ће платити казну од 5.000 динара уколико се буду кретали брже од 35 километара на час на бициклистичкој стази, док на пешачко-бициклистичкој стази морају да се крећу спорије од 10 километара. Уколико дође до прекршаја следе и пенали од 3.000 динара.

Електрични тротинет неће смети да возе особе млађе од 14 година, у супротном следи казна од 10.000 динара. Иста цена важиће за оне који не носе светлоодобојни прслук при вожњи на коловозу, као и уколико буду превозили друге особе.

Такође, возачи електричних тротинета мораће да се крећу десном бициклистичком траком у односу на смер кретања саобраћаја, јер уколико то не учине, следи казна од 20.000 до 40.000, као и добијање шест казнених поена. С друге стране, ако се два или више возача лаких електричних возила не буду кретали један за другим, већ паралелно, плаћаће пенале у износу од 5.000 динара.

nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Заменик начелника Управе саобраћајне полиције Владан Николић рекао је да ће полиција после 15. јуна,  започети опсежну контролу свих тротинета који учествују у саобраћају.

„Није нам циљ да пишемо пријаве, већ да повећамо безбедност свих учесника у саобраћају“, нагласио је Николић.

Додао је да сви возачи тротинета морају имати заштитну бициклистичку кацигу, као и светлоодбојни прслук у било које доба дана, уколико се крећу по коловозу, као и да им прслук неће бити потребан преко дана уколико се крећу бициклистичким стазама и тракама, као и бициклистичко-пешачким тракама.

„Сва возила морају да имају кочницу, позициона светла, катадиоптер, сирену, морају да буду вилдљива. Мораће да испуњавају све услове законске да безбедно учествују у саобраћају“, објаснио је Николић.

Све додатне информације о начину подношења захтева, потребној документацији и детаљнијој информацији о предајним местима, можете добити кроз контакт форму путем мејла trotineti@amss-cmv.co.rs, као и путем кол центра АМСС на број 1987.

Sajam zapošljavanja „Career Fair“ biće održan 17. aprila na FTN-u

Преузмите андроид апликацију.