У току је летње снижење и многи су похрлили као на „солила“ да покупују гардеробу у Променади, BIG-у, Меркатору или неком другом тржном центру.
Овај летњи као и зимски период је познат по својим великим снижењима када купци као „фурије“ трче од бутика до бутика како не би пропустили попуст који је врло вероватно само мамац.
Пре него што отворимо новчаник, треба да размислимо да ли нам је заиста потребна још једна синтетичка сукња из Zare или мајица којој је рок трајања једнак трајању јогурта.
Трик у који се сваки потрошач упеца јесте примамљива бројка на црвеној налепници која показује читав ценовни пут од почетне све до снижене цене која је највероватније и реална цена за тако јефтин производ.
Трикови којима се трговци служе су одвећ познати, прелепљивање цена, избацивање прошлогодишње колекције из магацина и постављање на централно место у радњи, како би што више њих задивљено посматрало хаљину “made in Bangladesh”.
Док сви запињу за ту гомилу набацаних и снижених ствари, ти си се већ замислила како у тој хаљини шеташ кејом или до “LOFT-а” у Његошевој на кафу.
Гледаш се у преосветљеној кабини (где се апсолутно искомплексираш око свега) и допада ти се шта видиш.
Да ли је то само тренутни осећај задовољства јер си нашла комад робе који је тренутно „in” по јефтиној цени или јер ти заиста стоји?
То и није тако важно, јер кад те летње панталоне ставиш на прво прање у машину, схватићеш и због чега су биле баш толико снижене.
Свашта може да изгледа као памучна роба за коју се двоумиш, увек можеш да нађеш место где пише садржај артикла и од чега се састоји, јер много тога може на додир да превари.
Увек је боља опција вратити одређену ствар на место него купити, јер ће у супротном стајати у ормару и само заузимати простор уместо неке квалитетније одеће.
Таква одећа као што смо рекли нема високу вредност, износа се за кратко време и резултира великим количинама текстилног отпада из године у годину, што наравно оставља страшне последице по околину.
Шта можемо да учинимо по том питању?
Једноставно, уместо што размишљамо о трендовима и must have комадима, треба да се запитамо колико ће нам тај одевни предмет користи?
Да ли је квалитетан, да ли бренд коме дајемо свој новац послује етички или нарушава радна и људска права?
Како се односи према животном окружењу и свима нама потенцијалним купцима?
Увек можемо подржати домаћег произвођача кога не сврставамо у fast fashion свет, који користи искључиво природне материјале и троши одређено време за производњу само једног одевног комада.
Из ове перспективе, сва та помама око одређених ствари које се брзо изгустирају и нису тако вредне када схватимо да ће брзо бити замењене.
Рекламе, друштвене мреже и многи други појединци имају за циљ да промовишу овај тип моде, а да ли је потребно да испратимо сваки модерни тренд, на крају зависи само од нас.
Можда је боље да идеју како поносно шеташ ту хаљину на којој пише polyester заборавиш и одлучиш се за неку другу комбинацију коју имаш код куће у ормару.
Ипак ће лепше стајати нека предивна ланена сукња, памучна кошуљица или било шта друго од природног материјала, свакако да је то пријатније носити по тропској врућини.
Пустите машти на вољу и носите ствари које су квалитетне, носиве и у чему се добро осећате, формирајте свој стил у којем ћете зрачити и сигурно да ћете наићи на позитивне реакције посебно када пролазите кроз „скенер“ мушких и женских погледа у Змај Јовиној.
Преузмите андроид апликацију.