Početna > Novi Sad

Novi Sad Novosadske priče

Nekoliko saveta novosadskog servisera kako da spremite vaš bicikl za novu sezonu

Za prosečnog Novosadskog biciklistu nikakva klimatska promena ne predstavlja problem, ako je išta specifično za nas onda je to definitivno biciklizam u svako doba godine.
Foto: Gradske info

Procenjuje se da u Novom Sadu ima više od 40.000 biciklista, a veliki broj njih u zimskom periodu pauzira „pedaliranje“, te im je ovo prolećno vreme idealno da skinu prašinu sa svog dvotočkaša i počnu sa njegovom ponovnom upotrebom.

Pre svega toga potrebno je proveriti u kakvom je stanju bicikl, ne treba zaboraviti da je bezbednost u saobraćaju uvek na prvom mestu.

Da ne bi bilo „hvatanja za glavu“ u biciklani, savet „Cikloteke“ je da ono na šta treba prvo baciti pogled jesu gume i koliko su izduvane, a kada se naduvaju pravac na servis koji nije tako daleko, jer „biciklom je sve na 10 minuta“.

„Potrebno je uraditi sezonski servis da se bicikl pregleda, poprave kočnice, centriraju točkovi da se u suštini uklone tragovi prethodne godine sa bicikla i da se on tehnički osposobi za novu sezonu“, rekao nam je Nikola Terzić iz „Cikloteke“
Foto: Gradske info

Kroz razgovor Nikolom saznali smo da je važno održavati bicikl, ne samo da bi duže trajao, već prvenstveno iz bezbednosnih razloga.

„Kočnice se konstantno habaju i to su delovi koji treba da osiguravaju sigurnost u toku vožnje, osim toga treba obratiti pažnju da su točkovi centrirani, menjači naštelovani i da nema lufta u ležajevima, dakle učiniti sve da je bicikli tehnički ispravan“, rekao je Nikola.

Nije potrebna viša matematika da znamo osnove održavanja bicikla. Pre svega treba voditi računa da su gume naduvane i da nisu izlizane (ćelave), a lanac podmazan i bicikl radi kao „singerica“.

Održavanje bicikla zavisi od opšteg stanja svakog bicikla pojedinačno, ali da ne bi bilo prljavih ruku kada spadne lanac, ipak je poželjna stručna pomoć i odlazak kod servisera.
Foto: Gradske info
A šta ako se desi kvar?

„Za spadanje lanca može biti više uzroka, ali najčešće se dešava zato što menjači nisu dovoljno dobro naštelovani. Ukoliko bicikl nema brzine ili ima jednu brzinu, popularno single speed, onda lanac nije dovoljno dobro zategnut i to je razlog zašto spada. Povrh svega, to može da se popravi u toku sezonskog servisa, međutim, to nije tako čest kvar“, kaže Nikola.

Kako bismo i dalje ponosno nosili titulu svetskog prvaka u zimskom bicikliranju, neophodno je voditi računa i o uočljivosti na stazama i drugim učesnicima u saobraćaju.

Mnogobrojne studije pokazuju da su biciklisti uočljiviji na putu kada imaju svetla na biciklu, nego kada imaju reflektujući prsluk.
Foto: Gradske info

Svetla na biciklu su i po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima u Republici Srbiji obavezna. Novosadska biciklistička inicijativa redovno skreće pažnju biciklistima na obavezu posedovanja svetala na biciklu.

„Radi bezbednosti, svaki bicikl treba da ima bela svetla napred i crvena natrag. Takođe, potrebno je da ima reflektujuće trake na gumama, a ako nema potrebno je da se montiraju mačije oči na svakom točku, pedale da imaju svoje sopstvene katadioptere i naravno kočnice da su ispravne. Sve ostalo su preference svakog vozača ponaosob“, rekao je Nikola za Gradske info.

Sa preko 100 kilometara staza, biciklistička infrastruktura Novog Sada je na zavidnom nivou, te je vožnja bicikla pravi izbor kada je u pitanju prevoz kroz naš grad, sve dok znamo koliko je bezbedno prevozno sredstvo koje koristimo.
Foto: Gradske info
Ukoliko niste biciklista, podsećamo, budžet za 2023. godinu ponovo predviđa 20 miliona dinara subvencija za kupovinu bicikala.

U 2021. godini za tu svrhu izdvojeno je 18 miliona dinara, dok je u 2022. godini za istu namenu izdvojeno 20 miliona dinara. U te dve godine pomoć pri kupovini novog bicikla dobilo je skoro 3.500 građana.

Novi Sad spreman da postane novi Kopenhagen – preko 100km biciklističkih staza, a u planu još novih (VIDEO)

Preuzmite android aplikaciju.