Напредују радови на изградњи петог моста који спаја Ратно острво и Петроварадин, а који је познатији као „Фрушкогорски мост“, јер је део пројекта Фрушкогорског коридора.

Пети новосадски мост је кључни инфраструктурни пројекат за Нови Сад и Војводину — најснажнији допринос растерећењу саобраћаја, развоју региона и повезивању са ауто-путевима и брзим саобраћајницама. Саграђен је по плану, са јаким финансијским и техничким подршком, и са завршетком у видном року, до октобра 2026. године, према речима председника Вучића.
Мост ће повезивати Петроварадин са северном зоном града (Industrial Zone Sever IV / Kаћ), служећи као обилазница која растерећује градске комуникације, посебно теретни саобраћај.
Према најновијим информацијама, радови на петом новосадском мосту теку планираном динамиком, а докле су стигли погледајте на фотографијама испод.
Три главна стуба (стубна носача) већ су изграђена и активно се ради на спајању распонских сегмената моста.Са обе стране реке постављене су велике бетонске плоче (сегменти конструкције), које се полако шире ка средини Дунава. На средњем стубу (из Дунава), види се да су радници активни на обе стране, а каблови (косници) су већ разапети на неколико сегмената – што потврђује да су пилони функционални и да се ради на „затезању“ структуре.
На левој, петроварадинској страни, већ је комплетиран приступни део конструкције, са јасно видљивим платформама, и почело је формирање споја са главним распоном.
На десној, индустријској страни, приступна конструкција напредује паралелно, али је неколико фаза иза — вероватно због дубљег корита и комплексније геологије.
Дакле, стубови и пилони су комплетирани.Главни распонски сегменти моста (изнад реке) су изграђени више од пола — остаје спајање средине, што је најзахтевнији део.Радови су визуелно прешли 70 % физичке готовости, што је у складу са изјавама званичника из јула 2025.
Димензије и конструкција
Укупна дужина (са прилазима): око 1 663 до 1 765 м, од којих главни распонски сегмент преко Дунава износи 505,75 м.
Ширина моста: између 25 и 28 м, укључује четири саобраћајне траке, као и бициклистичке и пешачке стазе ширине по 2 м.
Конструкција: мост носи систем косих затега (каблова) са пренапрегнутим бетонским гредама променљивог пресека, ослоњеним на двоструке пилоне висине око 25 м, укорењене на 37 шипова пречника цца 1,5 м и дужине око 37 м сваки.

Финансирање
Пројекат је од стратешког значаја – део је Фрушкогорског коридора укупне вредности од око 600 милиона евра.Сама вредност моста (са приступним објектима) износи око 114 милиона евра или око 12 милијарди динара. Радове изводи кинеска компанија China Road and Bridge Corporation (CRBC), са кредитним аранжманом кредитне институције из Кине.
Зашто је мост важан?
Постаће главна траса за транзитни саобраћај око Петроварадина, повезујући ауто‑путеве Е70 и Е75. Омогућиће бржи пролазак транзитних возила, смањиће оптерећење Моста Слободе за око 40 % и Петроварадинске Дуге за око 50 %.
Осим саобраћајних користи, доноси и смањење урбаних гужви и емисије ЦО₂, те боље логистичке везе према Зрењанину, Шапцу, Руми и Београду
View this post on Instagram
Паралелно се раде 2 моста у Новом Саду
Поред горе поменутог „Фрушкогорског моста“, паралелно се ради и четврти мост у Новом Саду (познат и као “Кинески мост”). Пројектована дужина: ~2 600 м (880 м над Дунавом + 1 320 м виадуктима), ширина: ~29,4 м са 4 траке и бициклистичким/пешачким стазама.
Ускоро се очекује и почетак радова на изградњи пешачко-бициклистичког моста у Новом Саду.
Шта нам доноси први августовски викенд! (викенд, 2. и 3. август)
Преузмите андроид апликацију.