Реконструкција и препород српске железнице започета је 2018. године када је и покренут пројекат брзог воза, касније названог „Соко“. Од те године па до сада Србија је добила прве брзе пруге, брзи воз, а реч је о пројекту вредности 2,3 милијарде евра.

Нови Сад једна је од централних тачака револуције српске пруге, па је тако Главна железничка станица у граду потпуно реновирана, како би њен нови изглед био у стандарду са новом брзом пругом и возовима који у њу пристижу.
Реновирани су, између осталог, Центар за даљинско управљање, канцеларије и ресторан, чије просторије нису мењане више од пет деценија. Подсећамо, Главна железничка станица у Новом Саду изграђена је давне 1964. године и од тада није била обнављана, нити реновирана.

Станица у Петроварадину такође је добила ново рухо, па је са надстрешницом, асфалтираним прилазом и пешачким стазама, јарболима, расветом, новим зеленилом и комплетним новим мобилијаром дочекала прве модерне возове.

И ван Новог Сада рађено је на станицама, а немогуће је не издвојити потпуно реконструисани Прокоп.
Станична зграда има око 6.200 квадратних метара и разуђене је форме са препознатљивом фасадом и валовитим кровом. Комплетирање станице Прокоп представља круну на модернизацију српске железнице која је била деценијама запостављана.

Од Новог Сада до Београда возом је потребно свега 36 минута, а у току су радови који ће брзу пругу довести најпре до Суботице, па и до Будимпеште, западно преко Шида до хрватске, а јужно до Ниша и даље Прешева.
Да све то даје резултате најбоље је показао број путника, па је тако „Србија воз“ у прошлој години имала чак 7 милиона корисника, што је три пута више у односу на 2021. годину, а очекује се да ове године тај број буде још већи.
Већем коришћењу воза допринели су и додатни поласци који су увођени по потреби у трајању фестивала, било у Београду или Новом Саду.

Нове пруге биће значајне не само за путнички, већ и за теретни саобраћај.
Примера ради, теретни возови до Будимпеште путују чак 49 часова, а након изградње брзе пруге њихов пут трајаће свега 30 часова.
Брза пруга до Суботице биће завршена до краја 2024. године, док ће део до Будимпеште бити пуштен у рад у току 2025. године, најавио је министар Весић.
Колико брзе пруге скраћују време путовања?
- Од Новог Сада до Београда – 36 минута (некада 75 минута)
- Од Новог Сада до Суботице – 50 минута (до сада 150 минута)
- Од Новог Сада до Шида – 40 минута (до сада 80 минута)
- Од Новог Сада до Ниша – 150 минута (до сада 360 минута)
- Од Новог Сада до Прешева – 240 минута (до сада 540 минута)
- Од Новог Сада до Будимпеште – 150 минута
Преузмите андроид апликацију.