Предлог Закона о заштити потрошача доноси веома важну новину када је реч о наплаћивању мајсторских радова.
Све услуге које нуде занатлије попут водоинсталатера, електричара, молера, козметичара, керамичара, фризера биће регулисане прорачуном.
Највећа промена односи се на ситуацију у којој цена услуге прелази 5.000 динара, јер ће пружалац морати да изда прорачун са спецификацијом.
Мајстори су према новом закону у обавези да писмено дефинишу која је цена услуге и детаљи договореног посла, рок и цена.
Такође, уколико је том приликом уговорена фиксна и коначна цена, мајстор нема право да је повећава. Уколико уговорена цена није коначна, она се не може повећати за више од 15 одсто од суме која је дефинисана прорачуном.
Без сагласности клијента нема почетка радова
Одредба која прецизира пословање занатлија и наплату њихових услуга последица је вишегодишње праксе која влада на нашем тржишту, где се потрошачи усмено договарају са мајсторима и сервисерима.
Дешава се да мајстори немају регистроване радње, па нешто што се усмено договори да ће коштати 5.000 динара на крају кошта 10.000 или 15.000 динара.
Када је реч о мајсторима који наплаћују долазак, овај вид наплате потраживања спада у тзв. предуговорно обавештавање.
Пре него што започне пружање услуге сервисер на јасан и разумљив начин мора да обавести клијента о свим основним и битним карактеристикама рада, а на првом су месту цена и структура.
Уколико мајстор наплаћује долазак у обавези је да приликом договарања посла усмено истакне надокнаду, а потрошач мора да пружи сагласност.