Vozarine u pomorskom kontejnerskom prevozu osetno su pale poslednjih meseci utvrdio je Kilski institut za privredna iekonomska istraživanja, zaključivši da je razdoblje pandemijskih poremećaja završeno.
U poslednje dve godine brodarske kompanije specijalizovane za kontejnerski prevoz tereta poslovale su sa znatno većom dobiti, naglašeno je u saopštenju.
U međuvremenu vozarine su pale ispod proseka u pretpandemijskom periodu, posebno na relacijama prema lukama u SAD, gde su za godinu dana cene snižene sa više od 8.000 dolara na oko 1.000 – po kontejneru.
Trend pada cene prevoza podudara se s normalizacijom pomorskog transporta robe u celom svetu, gde je tokom pandemije bilo velikog poremećaja zbog blokade važnih luka i čestih zagušenja.
Budući da brodovi i kontejneri koje prevoze često nisu bili na pravom mestu u pravo vreme, vozarine su rasle sve do prošle godine, ali došao je kraj razdoblju pandemijskog zagušunja, zaključio je institut.
Napominju i da je u svetu trenutno u zastoju isporuka tek nešto više od sedam odsto robe, što nije mnogo jer je na vrhuncu pandemije taj udeo bio oko 14 odsto.
Inače, ovaj institut analizira kretanje brodova u stvarnom vremenu za stotine luka širom sveta kako bi pružio uvid u razvoj i stanje svetske trgovine.
Preuzmite android aplikaciju.