Можда је изгледао идентично, али иза заштитног знака актуелних Нокиа телефона компанија под истим именом не стоји већ дуже време.
Последњи модел за који то може да се каже је Лумиа 1020, из чак 2013. године.
Након неуспеле опкладе на успех Симбијана, мобилни огранак Нокије исте године је припао Мајкрософту, да би потом, 2016-те, вођство преузела друга финска компанија – ХМД Глобал.
Остатак компаније наставио је са радом у индустрији, али више у оним крупнијим пројектима, нпр. продаји мрежне опреме приватним компанијама.
Према речима актуелног директора Пекка Лундмарка, прошле године су од тога инкасирали две милијарде евра, што чини око 8% укупне зараде.
Намера је да се у овој години та бројка дуплира. Одсуство Хуавеја на многим тржиштима широм света томе ће сигурно допринети.
У ту сврху, надлежни сматрају да је неопходан и ребрендинг, како би се само име дистанцирало од мобилних телефона.
За то ће, можда, бити довољна промена логотипа, прва након скоро шест деценија, што је дан пре почетка MWC-а у Барселони и озваничено.
Препознатљива плава боја је ногирана, слова су стањена и на појединим местима циљно осакаћена. Није лоше, али делује некако сувишно.
На том специфичном тржишту на ком послује, велики играчи засигурно знају да једна Нокиа неме везе са другом, те евентуална забуна око евентуално лошег телефона тешко да би нашкодила имиџу компаније.
Преузмите андроид апликацију.