СМС поруке које је ових дана добио велики број људи у Србији а у којима се од њих тражи да у вези са преузимањем пошиљки од Поште Србије потврде адресу за пријем и оставе податке о банковном рачуну су потенцијално преварне, јер Пошта Србије никада не тражи личне податке путем порука, изјавила је данас директорка Функције услуга и продаје у Пошти Србије Бојана Николић.
Она је за Тањуг рекла да Пошта Србије користи искључиво званичан и верификован алат за слање порука.
“Кориснике упозоравамо да не кликћу на линк где им траже одређене податке, јер Пошта Србије у својој комуникацији никада од корисника не тражи унос личних података. Пошта не комуницира са грађанима тако да пошиљке не могу да буду уручене и никако не тражи да људи уносе податке са свог рачуна“, додала је она.
Говорећи о томе шта грађани могу да ураде у случају да нису сигурни да ли им је стигла званична или преварна порука, објаснила је да могу да контактирају контакт центар Поште Србије који ради од 8.00 до 20.00 радним данима и суботом и недељом од 8.00 до 15.00 часова, где ће им оператери објаснити да ли се ради о преварним порукама.
Јован Милосављевић из Службе за информациону безбедност у оквиру Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге (RATEL) – Национални ЦЕРТ навео је за Тањуг да грађани СМС преваре могу препознати тако што се у њима тражи да кликом на одређени линк прималац унесе своје личне или финансијске податке.
“Веома је важно да корисници и грађани који добијају СМС поруке увек буду свесни чињенице да Пошта Србије никада не захтева од грађана било какве опције онлајн плаћања, већ се плаћа искључиво по поузећу. Пошта Србије грађанима једино може путем СМС-а доставити поруку у контексту да је њихова испорука планирана за данашњи дан, у неком временском периоду. Све изван тога, било какво захтевање личних или финансијских података сигурно није дело јавног предузећа, већ потенцијалног нападача“, објаснио је он.
Према његовим речима, један од детективних елемената, на основу којих се може приметити да је реч о превари, су правописне грешке и мешање ћириличног и латиничног писма, као и да порука стиже са потпуно непознатог броја из иностранства.
Милосављевић је истакао да је најважније да грађани, када год користе неки од сервиса који су онлајн доступни, треба да провере политику приватности и да ли одређена установа, институција или организација уопште нуди опцију онлајн плаћања.
“Чим неко тражи унос личних или финансијских података, веома је важно да будете обазриви и да проверите да ли је то заиста неопходно. Пошта Србије и финансијске институције, односно банке, од корисника и клијената, не траже унос онлајн било којих података. Сви подаци који постоје у системима банака и Поште Србије су већ у бази њихових корисника“, навео је Милосављевић.
Истакао је да сам клик на линк у преварној СМС поруци није проблематичан, јер он само преусмерава на лажни сајт на коме ће бити доступна форма за остављање личних података, што јесте проблематично,
Говорећи о томе како нападачи долазе до броја телефона на који ће послати СМС поруку, навео је да сигурно постоје одређене базе података, као и да оне могу долазити из различитих извора.
“Свако од нас у току дана или недеље на више места може оставити свој број телефона, било да је у питању услуга доставе хране или куповина у одређеном маркету или ланцу, тако да своје податке остављамо свуда и требало би да будемо веома обазриви у томе. Нападачи не морају директно долазити на извор базе података мобилних телефона, већ то могу радити на разне друге начине, јер такве информације се сада прикупљају на различитим местима“, закључио је Милосављевић.
Bjelica: Do kraja godine pod krovom biće 1.500 stanova za učesnike Ekspa 2027.
Преузмите андроид апликацију.