Почетна > Бизнис
Бизнис

Немачки потрошачи поново песимисти, не очекују значајан раст прихода

Немачка агенција за истраживање тржишта ГфК саопштила је данас да је њен индекс потрошачког расположења за септембар пао на -25,5 поена са августовских -24,4 поена.
Cars and trucks move along the „Squaire“ office building which is 600 meters long at the airport in Frankfurt, Germany, Friday, Aug. 11, 2023. (AP Photo/Michael Probst)

„Потрошачка клима тренутно не показује јасан тренд, ни наниже ни навише, а генерално се налази на веома ниском нивоу“, рекао је стручњак ГфК за понашање потрошача Ролф Биркл.

Тржишта су очекивала да ће у септембру Гфк индекс потрошачког расположења благо порасти на -24,3 поена, али он се вратио на вредности из јула, када је износио -25,4 поена.

Подиндекс очекивања прихода је пао за 6,4 поена у односу на претходни месец, на -11,5 поена, наводи се на сајту ове организације са седиштем у Нирнбергу.

Континуирани раст цена хране и енергије оптерећује куповну моћ немачких домаћинстава.

Према подацима Савезног завода за статистику, цене хране у Немачкој су у јулу порасле за 11 одсто међугодишње, а цене енергије за 5,7 одсто.

Потрошачи у Немачкој не желе да много троше – подиндекс који мери склоност куповини је пао на -17,0 поена са августовских -14,3 поена.

„Све су мање шансе да ће се расположење потрошача опоравити до краја године. На њих негативно утиче висока стопа инфлације, посебно раст цена хране и енергије“, додаје Биркл.

Индикатор економских очекивања потрошача је пао на -6,2 поена са августовских -3,7 поена, што је најнижа вредност ове године.

Obustavljen rad u 14 fabrika Tojote u Japanu zbog kvara kompjuterskog sistema

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке