Три владајуће странке у Немачкој објавиле су данас да су постигле споразум о низу енергетских и климатских политика након вишенедељних сукоба који су претили да паралишу Владу.
Високи представници Социјалдемократа левог центра канцелара Олафа Шолца и две мање странке, еколози Зелених и Слободних демократа који се баве бизнисом, рекли су да су тродневни разговори иза затворених врата резултирали договором око спорних питања везаних за јачање инфраструктуре и повећану употребу обновљивих извора енергије.
Ово питање је изазвало жестоке препирке међу странкама прошле недеље када су процурели нацрти планова који би ефективно забранили уградњу конвенционалних грејача на нафту и гас од следеће године, јавља АП.
Зелена странка тврди да пећи на фосилна горива треба што пре укинути јер доприносе климатским променама и цементирају зависност Немачке од иностраног увоза енергије.
Странка слободних демократа и Шолцове социјалдемократе су се успротивиле, бринући да би таква промена наљутила бираче јер уградња топлотних пумпи захтева много већа почетна улагања, иако су оперативни трошкови мањи.
Министар финансија Кристијан Линднер, који предводи Слободне демократе, рекао је да су се странке сложиле да обезбеде субвенције за замену грејача и да наставе да дозвољавају постављање пећи на фосилна горива под условом да буду у стању да касније пређу на чистије алтернативе као што су водоник или биомаса.
Групе са ниским примањима и старији власници кућа добиће додатну подршку, рекао је он.
Линднер је такође истакао да ће се у будућности ће климатски циљеви разматрати током дужег периода, а сектори који заостају, као што су транспорт и становање, моћи ће да емитују више гасова стаклене баште ако се задржи укупни темпо смањења.
Сличан приступ ће се примењивати када су у питању велики грађевински пројекти, дозвољавајући еколошку компензацију у виду новца, а не земље, као што је тренутно случај.
Заузврат, Зелени су се обавезали да ће соларни панели бити изграђени дуж свих нових ауто-путева.
Ко-лидер странке, Рикарда Ланг, најавила је повећање путарина за тешка теретна возила, при чему ће 80 одсто прихода бити усмерено на побољшање немачке железничке мреже.
Раније у уторак, посланик Александар Добриндт из опозиционе Хришћанско-социјалне уније исмевао је нејединство владе, рекавши новинарима: „Сасвим је могуће да ова влада и даље постоји, али није у стању да влада“.
Шолц је одбацио такве критике, инсистирајући да би разговори у његовој канцеларији донели „веома, веома, веома добре резултате“.
Он је рекао да је свеобухватни циљ да се испуни обећање Владе да ће убрзати немачку трансформацију ка зеленијој, дигиталнијој економији.
Zemlje EU podeljenog su mišljenja oko dozvole nuklearne energije
Преузмите андроид апликацију.