Почетна > Свет
Свет

Немачка Левица превазишла кризу, највероватније поново улази у Бундестаг

Немачка Левица, коју су многи отписали, ипак ће поново ући у Бундестаг, показало је најновије истраживање, преноси Дојче веле (DW) и додаје да тој странци расте чак и чланство.
Фото: ТАнјуг/AP Photo/Michael Sohn, File

Водечи кандидати левице су Јан ван Акен, који је пре ове кампање био релативно непознат у Немачкој и Хајди Рајхинек, 36-годишњакиња из Доње Саксоније, која је последњих седмица кампање постала интернет-феномен будући да објаве њених говора у Бундестагу на Инстаграму и ТикТоку имају милионске прегледе.

Левица се у кампањи фокусирала на неколико кључних тема – превисоке станарине и скупе цене у продавницама – странка нуди конкретне алате, попут апликација за помоћ људима који сумњају да су жртве превисоких кирија или трошкова грејања, а руководство Левице смањило је само себи плате на 2.850 евра, колико у просеку зарађује квалификовани радник у Немачкој.

DW наводи и да у Левици више нема интерних сукоба – или их барем не износе у јавност, а одлазак из странке Саре Вагенкнехт, Јан ван Акен је прокоментарисао речима да је морало да оде 200 људи да би дошло 20.000 нових.

„Чињеница је да је странка под именом Левица сада стара скоро 18 година и да никада раније није имала оволики број чланова. Притом је просечна старост нових чланова који се придружују Левици око 28 година“, рекао је он.

Додаје се да се Левица противи строжим мерама према мигрантима, што је чини готово једином странком с таквим ставом у политичком спектру Немачке.

Управо то је чини привлачном одређеним групама бирача – посебно у великим градовима и међу студентима, што можда није довољно за двоцифрени изборни резултат на нивоу читаве Немачке, али је, како показују прогнозе, довољно да Левица пређе цензус од пет одсто и поново уђе у Бундестаг.

Како би се поново приближила потенцијалним бирачима, Левица се ослања на кампању „од врата до врата“.

Иако су организатори свесни да странка доживљава раст, ипак су изненађени великим оџивом.

Странка је идентификовала неколико изборних округа у којима има реалне шансе да освоји директне мандате, па се у завршној фази кампање посебно фокусира на те локације, као и контакт с потенцијалним бирачима, закључује DW.

Gugl pristao da plati Italiji 326 miliona evra kako bi rešio spor oko utaje poreza

 

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке