Велики број аутомобила познатих светских произвођача остао је заробљен у процесу производње због недостатка чипова који се производе на Далеком истоку, јер је током пандемије скочила тражња за њима, за белом техником, лап топовима, мобилним телефонима, а тај феномен, како кажу саговорници Танјуга, тренутно не утиче на производњу у крагујевачком Фијату.
Председник Самосталних синдиката металаца Србије Зоран Марковић каже да је до застоја у производњи дошло и код Џенерал Моторса, Форда, Тојоте и скоро свих светских произвођача аутомобила.
“У аутомобилској индустрији настао је велики проблем због недостатка чипова полупроводника, јер је велика потражња за њима у другим гранама као што су бела техника, лап топови, мобилни телефони, а представници аутомоблиске индустрије, који су највише користили те чипове, сматрали су да ће их бити и нису наручили на време, међутим, корона је довела до тога да је на тржишту настала велика несташица чипова”, рекао је Марковић за Танјуг.
Истиче да велики број мултинационланих компанија тражи додатне дане плаћеног одсуства за своје раднике због застоја у производњи, наводећи да нису сигурни да ће до адекватног решења за тај проблем доћи чак ни следеће године, а да у великој мери зависи од престанка короне.
Оваква ситуација, уз друге појаве на тржишту као што су скок цена хране и енергената, додаје Марковић, могла би да доведе до смањења потражње и производње аутомобила у Србији и региону.
“Без хлеба и струје се не може, али без аутомобила се може, зато се ми плашимо да може доћи до смањења тражње за аутомобилима”, рекао је Марковић.
На питање да ли се овај светски феномен одразио и на производњу у крагујевачком Фијату, Марковић каже да је већ неко време производња у тој фабрици смањена, што због пандемије, што због смањене тражње за фијатом 500Л.
Марковић наводи да је једино решење за Фијат у Крагујевцу почетак производње новог модела, о којем се дуго година прича, те изразио наду да ће се то догодити у скорије време.
Преузмите андроид апликацију.