У регистар „Не зови” се од 5. јануара уписало 5.697 грађана, који су на тај начин исказали да не желе да примају промотивне СМС и ММС поруке или телефонске позиве трговаца. Ово правило, међутим, не важи за све компаније, а изузетак су банке.
„Регистар „Не зови” се не примењује на кориснике банкарских услуга, јер за финансијске институције важи Закон о заштити корисника финансијских услуга, а не Закон о заштити потрошача. Код нас су корисници банкарских услуга изузети из примене Закона о заштити потрошача и код њих важи потпуно други закон који се зове Закон о заштити корисника финансијских услуга”, изјавио је Јован Ристић из Удружења за заштиту потрошача „Ефектива”.
Додао је да Закон о заштити корисника финансијских услуга на неколико места упућује на Закон о заштити потрошача, али да забрана попут оне из регистра „Не зови” нигде није унета.
„Значи, не можемо да спречимо да нас неко зове у име банке да нам нуди зајмове и сличне ствари”, указао је Ристић.
Он је навео да је потребно допунити Закон о заштити потрошача, како би се у њега унела забрана слања материјала на апликације попут Вибера или Воцапа.
Потрошачи који не желе да примају позиве од трговаца путем телефона, СМС или ММС порука могу да се упишу у регистар „Не зови”.
Предвиђено је да упис или испис појединог броја у регистар „Не зови” може да затражи само корисник телефонског броја, а захтев ће моћи да се поднесе преко апликације, електронским путем или подношењем захтева у пословним просторијама оператора.
Потрошач који подноси захтев свом оператору ради уписа телефонског броја у регистар не доставља први пут своје личне податке јер они већ постоје у бази оператора и прибављени су у тренутку закључења потрошачког уговора.
Формирање регистра „Не зови” обавезује трговце да, пре него позову било који број, провере да ли се он налази на листи оних који не желе да примају позиве у којима се нуде роба или услуге, преноси РТ Балкан.
Britanska maloprodaja u januaru mesečno porasla za 3,4 odsto, iznad očekivanja
Преузмите андроид апликацију.