Истраживање „Е-комерц рипорт 2023”. за који су истраживање спровели платформа за упоредну онлине куповину „идеално” и „валикон”, агенција за истраживање тржишта, показује да је 2023. година била година рационализације и стагнације у онлине пословању.
Међутим, неке продајне категорије као што су електроника (са уделом од чак трећине укупних прихода, 33,3 одсто), мода (25 процената) и производи за кућу и башту (22 одсто) задржале су своју популарност, а на домаћем тржишту је уочен и озбиљан развој куповине намирница преко интернета.
Занимљиво, иако је локална куповина и даље доминантна, удео куповине из иностранства је порастао са 24 на 30 одсто у односу на 2022.
Истакнут је утицај генерације (до 27 година) и од (28-43 ), које постају све израженије на онлајн тржишту. Мобилни телефони играју водећу улогу у процесу куповине (чак 70 одсто претраживања понуда и 58 процената укупних прихода остварено је путем смартфона), што показује стално прилагођавање технологије и онлине платформи потребама савременог потрошача.
Највећи број повраћаја робе прошле године односио се на одећу, углавном због неодговарајућих величина, што говори о важности детаљних података о производу, укључујући табелу величина, и то је један од сегмената где велики број српских, али и регионалних веб-продавница и даље има простора за напредак.
Ипак, највећа ургенција развоја уочена је у логистичком домену (пре свега, у брзини и цени доставе).
Истраживање је показало да су потрошачи у 2023. постали врло рационални у потрошњи, што је довело до смањења импулсивних куповина. Тако се прошле године на врху листе приоритета међу појединачним производима нашао углавном кућни и баштенски намештај, спортска одећа, као и многи други практични производи.
У текућој години предвиђају се важни помаци у коришћењу напредне технологије попут вештачке интелигенције и чет-ботова. Ови трендови указују на еволуцију е-трговине, са све већим нагласком на прилагођавање понуде индивидуалним потребама купаца и побољшање корисничког искуства.
Преузмите андроид апликацију.