Почетна > Бизнис
Бизнис

Момировић: Трговци ће све више употребљавати податке о купцима и АИ у малопродаји

Министар унутрашње и спољне трговине Томислав Момировић изјавио је данас да ће у будућности кроз процес дигитализације трговци све више употребљавати групе података о купцима, вештачку интелигенцију и „мацхине леарнинг“ на нивоу малопродаје како би повећали приходе и задовољство потрошача.
Фото: Танјуг/Зоран Жестић

Он је отварајући конференцију „Будућност трговине“ коју је организовала Привредна комора Србије (ПКС) и Цолор Медиа Цоммуницатионс, под покровитељством Министарства унутрашње и спољне трговине рекао да, према истраживању Центра за дигиталну трансформацију ПКС, више од 70 одсто компанија планира да инвестира у дигиталне технологије како би унапредиле односе са купцима.

„Да би се вештачка интелигенција користила на прави начин, трговци и произвођачи треба да, више него икада, деле податке и заједно раде на иницијативама усмереним ка потрошачима, а ресорно министарство ће увек бити ту уз вас да буде подршка“, рекао је Момировић.

Према његовим речима, веома је важно помоћи добављачима из сегмента средњих и малих предузећа да прођу кроз процес дигиталне трансформације, како би унапредили ланац снабдевања.

Момировић је нагласио да су теме – „Употреба Биг дата података“ , „Како живети здравије“ и „Одрживо пословање“, три теме које ће дефинисати будућност „ретаил“ индустрије.

„Очекујемо да ће трговци бити активнији на подручју едукације, информисања и награђивања купаца који воде здравији живот.

Они ће позитивно подржавати и посредно предлагати начине којим ће потрошаче благо усмеравати према здравијем животном стилу“, рекао је министар. Момировић је истакао и да је Министарство спољне и унутрашње трговине спремно да са трговцима организује дијалог свих учесника у ланцу снабдевања, како би додатно едуковали произвођаче о новим стандардима и променама у потребама потрошача.

„У овој години спровешћемо и истраживања како бисмо боље дефинисали српског потрошача, његове карактеристике и навике“, најавио је он.

Момировић је рекао и да су гобалне кризе у последњих неколико година свима показале и колико стабилност економије једне земље зависи од квалитета ланаца снабдевања на унутрашњем тржишту.

„Данас, током глобалних изазова, више него икад видимо колико је лидерство важно, како у целом друштву, тако посебно у трговини“, рекао је он и нагласио да је у Србији заједничком координацијом Владе, трговаца и произвођача обезбеђена стабилност снабдевања и да глобална криза није зауставила ни инвестиције ни пројекте модернизације у српској малопродаји.

Амбасадор Француске у Србији Пјер Кошар рекао је, говорећи на конференцији, да је трговина једна од најважнијих привредних грана у Француској и да у тој земљи има чак 160.000 предузећа која се баве велепродајом у којима је запослено око милион људи, а да у сектору продаје има око 450.000 привредних субјеката са око 1,5 милион запослених.

„Ови малопродајни објекти покривају један велики спектар пословања, од прехране, електронских производа, до производа других намена и ове компаније у Француској се прилагођавају новим трендовима потрошње“, рекао је он.

Кошар је нагласио да у Француској потрошачи све више купују органске производе и оне које су локалног порекла, док стари трговци своје пословање проширују на интернет, а да се нове фирме искључиво баве трговином на интернету.

„Конкуренција је изузетно снажна. Јављају се и технолошки изазови као што је бесконтактно плаћање, а то су све ствари са којима се наши продавци срећу и боре како би се ближе приближили потрошачима“, рекао је он.

Кошар је додао и да на макроекономском нивоу сектор трговине игра веома важну улогу у целокопној привреди и у ланцима производње.

Он је подсетио и да се билатерална размена Србије и Француске од 2010. године утростручила и да је прошле године износила чак 1,6 милијарди евра.

Нагласио је да треба јачати регионалну сарадњу и да је наставак преговора Србије за улазак у Светску трговинску организацију свакако тема од највећег значаја за Србију.

На конференцији „Будућност трговине“ учествовали су водећи људи српске трговине који су говорили о томе колико је важно улагање у домаћи ланац снабдевања и производе стваране у Србији, као и колико малопродаја, као динамичан бизнис, тражи константно прилагођавање потребама потрошача и улагање у модернизацију и дигитализацију пословања.

Bajatović: Od 1. maja gas jeftiniji za industrijske potrošače za oko 15 odsto

Преузмите андроид апликацију.