Још пре осам, девет месеци када је букнула енергетска криза, ми смо се максимално мобилисали, јер смо знали да ће речни саобраћај бити кључан за снабдевање енергентима и као што видимо, практично једини у Европи немамо већих проблема, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
Након обиласка интервентних багерских радова на сектору Чортановци на Дунаву, чији је циљ да се обезбеди прописана дубина пловног пута, чак и у периоду изразито ниског водостаја, Момировић је истакао да тим активностима његово Министарство успева да обезбеди сигурност снабдевања угљем са река за нашу електропривреду, уз очекивање да ће у том смислу и проблем на Дунаву у Бугарској ускоро бити регулисан.
„Очекујем да ћемо радове на сектору Чортановци завршити у наредних месец дана, код Футога за седам до десет дана, а на Сави код Барича за две до три недеље“, рекао је министар.
Он је истакао да је историјски низак ниво Дунава, али да чак и у таквим околностима, Министарство изводи радове на само те три локације, док су остали делови Саве и Дунава пловни.
„Практично од Бугарске до Немачке свуда постоје проблеми због ниског водостаја, и ми смо били принуђени да брзо реагујемо и обезбедимо тзв. минималну пловност речних путева у Србији“, истакао је Момировић.
Он је додао да се уз јаку подршку ЕУ инвестира како би се одржали пловни путеви и обезбедила пловност река главним корисницима речног саобраћаја – највећим индустријама попут грађевинске, хемијске и нафтне индустрије, као и пољопривреди.
„На овом делу пловног пута на критичном сектору код Чортановаца на 1.237 километру најнижа тачка, односно минимална дубина, је негде око 2,2 метра. Ми се налазимо на багеру „Млава“ који изводи хидротехичке радове на обезбеђивању још повољнијих услова за пловидбу, у смислу прокопавања и стварања већих дубина за све врсте бродова“, изјавио је Милан Николић, начелник одељења за послове лучких капетанија.
Преузмите андроид апликацију.