Министарство заштите животне средине апеловало је данас на грађане, у оквиру кампање „Сарађуј, не загађуј“, да воде рачуна о животној средини приликом боравка у природи, као и набавке, припреме и конзумирања хране током првомајским и ускршњих празника.
Кампања је покренута у сарадњи са Делегацијом Европске уније и Програмом Уједињених нација за развој (УНДП), под окриљем иницијативе „ЕУ за Зелену Агенду у Србији“, како би подизала свест грађана о томе да и мале промене у свакодневној рутини, уколико их сви заједно направимо, могу имати велики утицај на стварање чистије животне средине.
Министарка заштите животне средине Ирена Вујовић апеловала је на грађане да се, посебно у сусрет ускршњим и првомајским празницима, одговорно понашају према животној средини.
„Држава је ту да на системски начин ради на унапређењу стандарда заштите животне средине, да гради зелену инфраструктуру, и пројектима које спроводи уводи ред у ову област. У том великом послу, којем смо потпуно посвећени, грађани су наши најважнији парнери. Зато је за мене као министра заштите животне средине ова кампања важна, јер помаже да подижемо свест грађана о томе колико је за унапређење еколошке слике наше земље, важан допринос свакога од нас. Важно је и да током боравка у природи водимо рачуна и не наносимо штету биљном и животињском свету. Сваки мали корак који направимо у циљу заштите животне средине, може да направи велику разлику“, рекла је Вујовић.
Кампања „Сарађуј, не загађуј“, скреће пажњу на важност усвајања једноставних навика као што су штедња воде док перемо зубе, бацање отпада у канте, употреба платнених цегера уместо пластичних кеса, вожња градским превозом, бициклом или шетња уместо вожње аутомобила, као и гашење непотребног светла у домовима и пословним просторијама.
Како се наводи, спроводи се у оквиру пројекта „ЕУ за Зелену агенду у Србији“, који уз техничку и финансијску подршку Европске уније и у партнерству са Министарством заштите животне средине, спроводи УНДП у сарадњи са Амбасадом Шведске и Европском инвестиционом банком (ЕИБ), уз додатна финансијска средства која су обезбедиле владе Шведске, Швајцарске и Србије.
Циљ кампање је подизање свести о значају зелене трансформације и очувања животне средине, уз позив грађанима и пословној заједници да малим корацима сви заједно као друштво допринесемо стварању здравијег и зеленијег окружења.
Putevi Srbije: Zbog praznika intenziviran rad na naplatnim stanicama
Преузмите андроид апликацију.