Међународни дан цивилне авијације – 7. децембар прославља данас у Србији око 1.500 активних цивилних пилота, међу којима је и осам жена.

Авио индустрија на глобалном нивоу опоравила се од пандемије короне и успела да повећа број путника и летова, али раст цена горива и геополитичке тензије повећавају оперативне трошкове, а један од приоритета постала је еколошка одрживост.Генерална скупштина Уједињених нација је 1996. године прогласила 7. децембар Међународним даном цивилне авијације, а у свету према неким подацима тренутно има око 351.000 пилота на комерцијалним летовима авио компанија.
Процењује се да на глобалном нивоу укупно између милион и 1,5 милиона људи има дозволу за обављање цивилних летова.
Када је реч о Србији, уредник портала Танго Сикс Петар Војиновић рекао је за Танјуг да је наша земља једна од ретких која је у потпуности покрила све аспекте образовања ваздухопловног кадра, од пилота до техничког кадра.
”Када је реч о обуци ваздухопловног кадра, не само пилота, него и техничког кадра, дакле и људи који се баве одржавањем авиона, Србија има заокружен систем ваздухопловног образовања – од Ваздухопловне школе у Београду до Ваздухопловне школе у Вршцу. Ученици могу да заврше ове школе и имају добре дипломе високе школе, а након тога постоји опција и дипломе ваздухопловних инжењера на Машинском факултету. Они се одлучују да буду пилоти или механичари и техничари, за којима је такође велика потреба”, рекао је Војиновић поводом обележавања Међународног дана цивилне авијације.
Он је рекао да је ваздухопловни индустријски екосистем у Србији прилично здрав и објаснио да је овај систем доста велики у односу на величину земље и економије.
Premijer Vučević danas prisustvuje otvaranju obnovljene katedrale Notr-Dam u Parizu
Преузмите андроид апликацију.