Почетна > Србија
Србија

Матић: Сваки предузетнички потез жена на селу је херојско дело

Министарка трговине и туризма Татјана Матић оценила је данас да је сваки предузетнички подухват жена на селу херојско дело и додала да је држава ту да буде ослонац и стуб.
Фото: Танјуг/Зоран Жестић

Приликом данашње доделе сертификата о унапређењу дигиталних компетенција она је рекла да је од 2017. године до сада Министарство са више од 70 милиона динара помогло пројекте оснаживање жена и женског предузетништва.

„Сигурна сам да ће нова знања која сте стекли значајно допринети унапређењу женског предузетништва“, рекла је она.

У пројекту „Унапређење дигиталних компетенција у руралним подручјима“ сертификате је добило више од 30 полазника из Беле Паланке, Сомбора, Панчева, Новог Пазара, Лознице, Кучева, Инђије, Сокобање, Београда.

Министарка је оценила да је сваки самосталан женски предузетнички подухват у руралним подручјима херојско дело.

„Желимо да га подржимо и да будемо стуб подршке“, поручила је.

Подршка женама које се у руралним подручјима суочавају са бројним ограничењима је кључ подршке домаћинствима и читавој заједници, додала је.

Сарадњу са организацијом Етно мрежа и партнерство са специјализованом организацијом УН Wоман оценила је као добар пример реализације пројеката.

Директорка канцеларије UN Women у Србији Милана Рикановић оценила је да иако је положај жена на селу тежак на њих треба гледати као на потенцијал.

„Оне су лидери промена у својим заједницама. Оне истовремено мењајући себе мењају и средине“, рекла је она.

Навела је да су UN Women за три године подржале активности преко 40 женских невладиних организација, те да је преко 200 жена стекло дигиталне вештине.

Констатовала је да жене на селу нису хомогена група, те зато подршка мора бити кроз специјализоване мере.

Она је најавила одржавање регионалног ЕXПО-а женског предузетништва почетком октобра у Београду.

Као посебно активна локална средина на овом плану подршке женама представљена је Инђија, а директор тамошње туристичке организације Милан Богојевић поручио је да такву делатност укључују у све туристичке акције, промоције и планове.

Навео је да уз женску колонију у Келтском селу, организују викенд радионице за средњошколце, планирају размену са Приједором, а производи жена део су понуде сувенира.

Најавио је да ће у 2023. години Инђија имати туристичку атракцију летењем балонима преко Крчединске аде, уследиће набавка катамарана, а производи жена којима се чува традиција биће део понуде.

Извршна директорка НАЛЕД-а и председница Етно мреже Виолета Јовановић као домаћин дебате истакла је значај подршке која се за пројекте очувања културног наслеђа и истовременог оснаживања жена добија од Министарства и UN Womena.

Навела је да се све више локалних самоуправа даје подршку овом концепту и нагласила вредност истицања добрих примера.

Matić o izvozu vina u Kinu vrednom 880.000 evra

Преузмите андроид апликацију.