Помоћница директора канцеларије за ИТ Биљана Марић изјавила је да је од 8. априла, када је почело електронско пријављивање деце за упис деце у предшколске установе, до јуче поднето 38.900 пријава преко портала еУправа, од којих је 11.100 за град Београд.
Марић је истакла да, када је реч о подношењу захтева за упис деце у предшколске установе, родитељи нису у обавези да прибављају нити да достављају ни један документ у папирном формату.
„Довољно је електронским путем да поднесу захтев да попуне форму са основним информацијама о себи и о детету, да одаберу предшколску установу у коју желе да упишу дете. Напомињем да могу да се изјасне за више предшколских установа, нису у обавези да се у овом моменту определе само за једну установу, а установе по службеној дужности прибављају сву потребну документацију која им је неопходна за одлучивање“, рекла је Марић Тањугу.
Она је додала да је родитељи, односно други законски заступници неће имати могућност да виде резултате, односно одлучивање по поднетом захтеву, и да зато родитељи треба да се обрате предшколској установи у којој су поднели захтев.
Марић наглашава да се основна документација не прикупља, већ да се прибавља само додатна документација која је неопходна за остваривање одређених повластица.
„Породице које имају право да остваре одређене повластице приликом уписа деце у предшколску установу, подносе додатну документацију у којој потврђују тај статус, као су рецимо породице прималци социјалне помоћи и сл. Ту додатну документацију су у обавези да доставе предшколској установи, да ли путем маила или да однесу физички“, рекла је Марић.
Она каже да бити е-грађанин значи да користимо електронске услуге и сервисе, да штедимо своје време, не обилазимо шалтере, своју документацију прибављамо путем портала електронске управе, подносимо захтеве за остваривање одређених права у одређеним управним поступцима, такође на порталу, радимо електронска плаћања путем портала.
„Оно што је најважније, са једним идентитетом приступамо већини услуга, односно већини сервиса, као што су, рецимо, е-здравље, централни регистар обавезности социјалног осигурања, Агенције за привредни регистре, Моја средња школа, е-дневник, слично. А предуслов, да би постали е-грађани, јесте да будемо регистровани на националном порталу за електронску идентификацију и да имамо свој електронски идентитет“, констатовала је Марић.
Говорећи о новој услузи Моји подаци, она је рекла да је то услуга која сваком грађанину, који је регистрован на порталу електронске управе, даје могућност да изврши увид у све своје податке, податке које се тичу извода из матичне књиге рођених, држављанство, лична карта, пасош, возачка дозвола.
„Можете да извршите увид у податке које се налазе у централном регистру обавезног социјалног осигурања. Рецимо, услуга Мој РФЗО, која вам даје могућност да извршите увид у све своје податке које се везани за вас у Републичком фонду здравственог осигурања“, рекла је Марић.
Што се тиче услуге еСагласност, Марић каже да решава многе оперативне проблеме у свакодневном животу, пре свега оне које се односи на давање сагласности за вађење докумената или промену пребивалишта за малолетна лица.
„До сада су оба родитеља, односно друга законска заступника, била у обавези да дођу у МУП и да поднесу захтеве за остваривање датог права. еСагласност омогућава да један родитељ са малолетном особом може да се појави у МУП, а други родитељ било где да се налази у свету, у било које време, електронским путем може дати сагласност, да други родитељ, без његовог физичког присуства, оствари одређено право“, навела је Марић.
Она је појаснила да у делу сагласности има 17 сагласности укупно и оне се не односе само на давање сагласности за остваривање права на малолетна лица.
„Ја, рецимо, могу вас овластим да ми подигнете путну исправу или да вам дам сагласност за неки други поступак. И оно што је важно нагласити овде за све услуге за које су везане еСагласности су услуге МУП-а“, рекла је Марић.
Преузмите андроид апликацију.