На тржишту се дешавају велике промене.
Какав мењач користите?
Можда сте некада користили мануелни, па прешли на аутоматик.
А можда за аутоматик знате од првог дана.
Ова врста мењача је данас толико усавршена, да се скоро нико не сећа да су својевремено драматично повећавали потрошњу горива.
Предности су велике, поготово у градским гужвама у којима не морате стално да посежете за ручицом мењача и замарате леву ногу. Са доласком електричних аутомобила мануелни мењачи су додатно потиснути.
„Мануелци“ полако нестају са сцене, а у прилог трендовима иду и збивања у класама малих гардских и поткомпактних аутомобила (тзв. А и Б сегмент возила), тамо где су аутоматици били права реткост.
Узећемо за пример највеће европско тржиште аутомобила, Немачку. Према подацима које је објавио JATO Dynamics, у А сегменту у коме су, рецимо, Fiat 500 и Renault Twingo, удео аутоматика 2015. био је испод десет одсто.
Само пет година касније, проценат малих градских аутомобила са аутоматским мењачем порастао је на 34,3 одсто.
У првих десет месеци 2021. године у овој класи аутомобила регистровано је чак 52 одсто возила са аутоматским мењачима.
У класи поткомпактних аутомобила у којој су, на пример, Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa и VW Polo такође се догађају велике промене.
У 2015. години само око 15 одсто свих купаца нових аутомобила одлучило се за аутоматски и 85 одсто за мануелни мењач, пет година касније број возила са аутоматским мењачима порастао је на 36,5 одсто, а у првих десет месеци 2021. продато је 43,5 одсто возила са аутоматицима
Преузмите андроид апликацију.