Почетна > Нови Сад

Културна сцена Нови Сад

Мај месец математике (М3) први пут у Новом Саду „Биотехнологија: Алгоритми природе“

Након 12 година, највећа научнопопуларна манифестација у нашој земљи, Мај месец математике (М3), први пут ће се одржати у Новом Саду. Под слоганом „Биотехнологија: Алгоритми природе“, у организацији Центра за промоцију науке и Математичког института САНУ, М3 почиње 14. маја, у 19 часова, свечаним отварањем у Културној станици Свилара.
Фото: Уступљене фотографије

Поред главног програма који ће се одвијати у Културној станици Свилара и Научном клубу Нови Сад, све до 31. маја, у сарадњи са наставницима, истраживачима и мрежом научних клубова, широм Србије биће реализоване разноврсне радионице, панел-дискусије и изложбе.

Без обзира на то где се налазите, имаћете прилику да учествујете у богатом програму кроз који желимо да сагледамо математику у контексту савременог света и покажемо да често може да буде алат за разумевање стварности.

Овогодишња манифестација реализује се уз подршку Културне станице Свилара и Научног клуба Нови Сад, а у организацији догађаја прикључили су се и партнери: Институтут за молекуларну генетику и генетичко инжењерство, Хемијски факултет и Институт за хемију, технологију и металургију Универзитета у Београду, Институт БиоСенс, Истраживачко-развојни институт за вештачку интелигенцију Србије, као и Технолошки факултет и Научни институт за прехрамбене технологије Универзитета у Новом Саду.

У току маја, Нови Сад ће бити позорница математике, а публика ће у Културној станици Свилара моћи да посети изложбу посвећену развоју биотехнологије – од традиционалних знања у вези са процесом ферментације до савремених алгоритама који обликују најновија биотехнолошка открића.
Фото: Уступљене фотографије

Посетиоци ће имати јединствену прилику да открију како је радозналост довела људе до невероватних научних достигнућа заснованих на могућностима ћелијских и биомолекуларних система и процеса, као и то како су ове иновације заувек промениле наше поимање света.

Осим тога, моћи ће да сазнају више о првој „сарадњи“ између људи и микроорганизама, а упознаће се и са начинима на који су људи користили микроорганизме и процесе ферментације у преради хране. Поставка ће обухватити и најновије биотехнолошке алате засноване на сложеним математичким моделима, који су кључни за разумевање и предвиђање понашања биолошких система.

Математичке идеје у спрези са биотехнологијом спровешће посетиоце све до овог тренутка и најактуелнијих истраживања у Србији и свету. Изложба ће бити отворена сваког дана, осим понедељка, од 12 до 20 часова, све до 31. маја.

Путовање кроз биотехнологију је путовање ка одрживој будућности. Ово путовање покреће иновације, подсећа нас на моћ људске радозналости и упозорава на важност одговорног коришћења револуционарних открића за боље сутра.
Фото: Уступљене фотографије

Научни клуб Нови Сад, који се налази унутар Културне станице Свилара (Ђорђа Рајковића 6б), током предстојеће манифестације биће домаћин серије радионица за различите узрасте, као и предавања из области биотехнологије, фармакологије и вештачке интелигенције, доносећи нове перспективе изазова савременог доба.

Нека од питања која ће бити покренута на предавањима у Клубу су: Како вештачка интелигенција трансформише фармакологију? Зашто су се својства вина мењала кроз векове и зашто се разликују на различитим меридијанима? Да ли су изазови савременог живота резултат отуђења човека од природе или су природна последица његових активности?

За све оне који су се запитали да ли се иза играња друштвених игара крије математика, организатори Маја месеца математике (М3) припремили су посебан програм под називом „М3 више од игре“.

Овај програм, намењен свим узрастима, одвијаће се на платоу Културне станице Свилара викендом, од 15 до 19 часова, нудећи забаван и интерактиван начин да се математика открије у свакодневним играма.

Током програма посетиоци ће имати прилику да искусе како је математика постала део нашег свакодневног живота, и како се друштвене игре могу користити за подстицање математичког размишљања. Уз помоћ друштвених игара као што су шах, тетрис, домине до бројних слагалица, математика и игра повезивале су се вековима.

Више информација о самој манифестацији, детаљан програм и линкове за пријаве на радионице потражите овде.

Urbani buvljak u subotu na Temerinskoj pijaci