У овом тренутку батерије углавном долазе из Кине или Јужне Кореје (само у малом обиму из земаља Европе и Јапана), али овде нас чека велика промена – чак 50 гигафабрика се планира на европском континенту до краја деценије.
Да не буде забуне, гига у овом смислу подразумева фабрике које производе гигават-сате упаковане у батерије.
Колико је важна производња батерија сведоче и компаније које учествују у производњи, заправо сва велика и позната имена из ауто-индустрије: „Фолксваген”, „Бе-Ем-Ве”, „Мерцедес”, „Стелантис” и други.
Већ две гигафабрике планиране су на територији Србије – „Инобат” и „Елевен Ес” – које су произвођачи батерија већ позиционирали на мапи као потенцијалне снабдеваче енергијом.
Да сумирамо, поред литијума, производње аутомобила и производње батерија, покреће се читав ланац вредности у вези с енергијом и мобилности и праве се пословне прилике које подразумевају високе циљеве: експоненцијалан економски раст са једне и значајно смањење штетног утицаја на животну средину са друге стране.
Јасно нам је да не постоји краћи пут до постизања ових циљева и то је разлог зашто је важно да о овим темама разговарамо на свим друштвеним нивоима и суочимо што више чињеница како бисмо донели исправну одлуку. Важно је да на том путу останемо одговорни, како према себи и генерацијама које долазе, тако и према нашој лепој Европи и најлепшој Србији, наводи Филип Митровић, консултант за електромобилност.
Преузмите андроид апликацију.