Уз постепено али сигурно приближавање лета и поновног отварања новосадског Штранда, затим музичких и културних фестивала, као симбола Новог Сада, долазе и нови, а уједно и стари зелени изазови са којима се суочавамо.
Да ли смо спремни да постепено ( јер свесни смо да ни једна одлична навика не може да дође „преко ноћи“) мењамо навике у куповини сладоледа, освежавајућих пића, грицкалица а потом и одлагању остатака од истих, како би догађаји на које идемо постали одрживији?
Као што знамо, приближавају нам се и једни од највећих музичких фестивала и опште је познат проблем гомилања непотребне једнократне пластике у облику чаша, прибора за јело, штапића и тањирића.
У току су различите иницијативе да се сваки догађај учини што одрживијим и „зеленијим“ с обзиром да се на тај начин испуњавају циљеви одрживог развоја (SDG) Агенде 2030 Уједињених нација.
Влада Републике Србије је директно учествовала у развоју и писању Агенде одрживог развоја кроз укључивање грађана у процес путем консултација о развојној агенди после 2015. године и директним учешћем представника државе на глобалним форумима на којима су дефинисани циљеви одрживог развоја.
Према ИСО стандарду 20121, одрживо управљање догађајима је процес интегрисања питања заштите животне средине и друштвене одговорности у планирање догађаја. Одрживо управљање догађајима захтева уважавање потреба и вредности различитих заинтересованих страна на које догађај утиче. Са једне стране, потребно је смањити количину отпада, а са друге остварити филантропске циљеве пројекта.
Одрживо управљање догађајима је више од уклањања пластичних боца за воду или смањивања емисије угљеника повезане са догађајима. Оно представља укључивање стратегије у политике, процесе, системе и акције који се преплићу, како би подржало ефикасније и професионалније управљање догађајима.
Сложићемо се да није све ни на нама, као крајњим корисницима и конзументима, јер ако не постоји избор на еколошки прихватљивије варијанте, ми не можемо достићи циљ и након догађаја оставити природу у стању у којем смо је затекли.
Оно до чега долазимо и сматрамо као нужно јесте подизање свести организатора на подстицање промене кроз креативне начине укључивање публике. Организатори имају одређену моћ и слободу усмеравања публике на одрживи развој.
Публика све више тражи да догађаји буду одрживи, зелени и етички.
На пример, према истраживању сајта www.GreenerFestivals.com , зелени фестивали су примамљивији посетиоцима, јер више од 80% испитаника мисли да бука, отпад и саобраћај имају негативан утицај на животну средину и људе, 48% испитаника би платило више за зелене догађаје, а 36% испитаника је рекло да је примена принципа одрживог развоја важна приликом куповине карте за неки догађај.
Да ли си један од оних који сматра да је време за промену ка одрживом управљању догађајима и да ли би такве промене у потпуности подржао? Остављамо те уз, надамо се, покренуте мисли ка зеленим опцијама у дуго очекиваном лету.
Преузмите андроид апликацију.