Када стигне криза грађани брзо направе приоритете за куповину, па се гардероба и обућа полако спуштају на тој лествици.
Да ли је то разлог што се, према статистичким подацима, ови ценовници нису битније мењали од почетка године?
Можда су на тај начин трговци покушали да задрже какав-такав промет, али према речима познавалаца овог тржишта, долазак хладне сезоне сигурно ће донети корекције за око 20 одсто колико су поскупели енергенти.
Милан Кнежевић, привредник и власник модне куће „Модус” каже да се и у овом сектору осећа криза.
„Структура тржишта се није битније мењала и даље је 70 одсто увозне, а 30 процената домаће робе. Међутим, осећа се пад куповне моћи и логично је да ће купци у оваквим околностима мењати листу приоритета, па ће, на пример, одлучити да носе прошлогодишњи капут. Купује се најосновније. Други проблем је недостатак радне снаге који хронично већ годинама прати овај сектор, а сада је много израженији. Само у Београду би се у овом тренутку могло запослити 2.000 шнајдерки, али их нема. Млади не желе да раде овај посао, а они старији су већ у пензији“ наводи Кнежевић.
Додаје да је још већи проблем стручне радне снаге. Код нас, а и у свету дешава се својеврстан бунт радника које су послодавци годинама плаћали минимално. Ако је неко у текстилној индустрији радио за 300 евра и плата му је мировала годинама, он једноставно не жели више да ради исти посао.
Преузмите андроид апликацију.