Почетна > Културна сцена

Културна сцена Нови Сад

“Крзнена Венера” премијерно 28. октобра у Позоришту младих

“Крзнена Венера”, филм Романа Поланског, био је инспирација редитељу Момчилу Миљковићу да у Позоришту младих инсценира овај текст по сопственоој адаптацији. У томе му је, глумачки потентно помогао двојац у којем су Тијана Максимовић и Данило Миловановић. Представа, настала у копродукцији Позоришта младих и новосадске Вина продукције, премијерно ће бити изведена 28. октобра на малој сцени Позоришта младих, од 19.30.
Фото: Снежана Милетић

Наизглед једноставна прича почиње у тренутку када редитељ организује аудицију да би пронашао главну глумицу, а током представе ток приче креће у неочекиваном правцу који ће проговорити о манипулацији и њеним механизмима, истим оним које и те како данас живимо.

Сви играмо неке улоге

О разлозима који су га инспирисали да се позабави овом причом, редитељ Миљковић каже: “Прелазећи из једне у другу, па у трећу улогу, наши ликови откривају оно што су обоје морали, или хтели да сакрију, свако из свог разлога.

Питање ко је роб, а ко господар, ко је чекић, а ко наковањ, само је површинско. Оно што се добија када се загребе дубље питање је истине и искрености. Наш редитељ користи представу како би прикрио истину која се некима можда не би свидела, можда чак ни њему самом. А глумица, као и свако коме је до глумачке професије стало, покушава да допре баш до те истине коју он највише скрива.

Велики филмски редитељ Ингмар Бергман у једном свом роману каже: „У животу играмо разне улоге. Неке зато што нас забављају, неке зато што други желе да их играмо. Најчешће зато што желимо да се заштитимо. Тако не примећујемо да губимо оно што није улога, оно право “ја”. У овој представи наши ликови, играјући те разне улоге, долазе до онога што није улога, до оног правог „ја“.”

И манипулатори, и жртве

Глумац Данило Миловановић сматра да је манипулација кључна реч којом се бави овај текст. Додаје да је срећемо на сваком кораку, да је некада посве отворена, а чешће перфидна и скривена.

“Не ради се само о томе да смо жртве манипулације, мислим да је већи проблем када свесно пристајемо на њу. Када постанемо свесни да неко манипулише нама, нашим животом, послом, условљава нас и уцењује требало би да се отргнемо из тих канџи, да смогнемо храбрости да изађемо из зачараног круга, а не да свесно дозволимо да и даље будемо део нечије игре и циљева који се често заврше кобно по нас.”, каже глумац и наставља:

“Једна оваква интимна прича заправо открива и извлачи на површину оно што нисмо знали о себи, притајене пориве, жеље, страхове који чуче дубоко у нама. Поставља се и парадоксално питање, да ли је заправо онај који је подређен заправо онај ко доминира, јер, желећи да буде потчињен, заправо диктира правила игре. Да ли жеља за доминацијом спава дубоко у нама и да ли је сами будимо, или је буди неко други?

Упоредо с игром моћи, представа говори и о родним улогама: шта те улоге данас представљају и да ли их користимо у зависности шта желимо да постигнемо. Циљ увек дефинише средства којима се служимо, било да нам је крајњи циљ корист, позиција моћи или нека лична сатисфакција. Ово је прича о откривању и суочавању са нама самима. Шта ће бити с нама када откријемо свој идентитет, остаје нам да видимо.”.

Побеђује глумица

Главна глумица у представи Тијана Максимовић сматра да глумци имају привилегију да кроз десетине ликова које играју, не само откривају разне нивое свести једног карактера, већ да проникну у разлоге и поводе њихових акција, које нас често у стварном животу коштају живаца, здравља, места у друштву. За разлику од живота, у којем пречесто све остаје у измаглици, недоречено, незавршено, у некој врсти конфузије или тајне, на сцени се то глумачком игром и акцијом разоткрива и простире пред публику. Наравно, додаје Максимовић, све зависи од тога шта екипа представе жели да постигне, какав ефекат да произведе – самим делом, адаптацијом текста, међусобним договорима и глумачком игром.

Причу о “Крзненој Венери” у Позоришту младих, једноставно и ефектно, глумица Максимовић, поентира овако: “У нашој представи побеђује глумица, а што се тиче борбе између редитеља и глумице, једина борба или битка одиграће се у глави те исте глумице да би постигла оно зашто је и дошла на аудицију.”

Peđa Rajić, novosadski fotograf „sa visine“ (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.