Крили се у Сунчевом сјају – откривена три астероида

Астрономи су открили три претходно непозната астероида, од којих је један највећи „потенцијално опасни“ објекат откривен у последњих осам година.
Фото: Танјуг/AP/SWrI

Са пречником од 1,5 километара, највећи од три новооткривена астероида једини представља „потенцијално опасан“ објекат јер има орбиту због које би у будућности могао да се приближи Земљи и представља проблем.

Друга два астероида су мања и имају путање које су у потпуности ближе Сунчевој него Земљиној орбити.

То нимало не умањује значај открића јер илуструје колико је заправо тешко пронаћи све објекте у Сунчевом систему, али ће нам и помоћи у усавршавању начина на који да откријемо потенцијално опасне објекте.

Већина мањих тела у Соларном систему – објекти у директној орбити око Сунца који су нити планете нити комете – откривени су уколико је њихов положај од наше звезде даљи од Земљиног.

Постоји астероидни појас између Марса и Јупитера, Кујперов појас после Нептуна као и велики број других небеских стена које деле планетарне орбите.

Међутим, много је теже уочити мања тела ближа Сунцу од Земље и то због веома простог разлога. Морамо да гледамо према, а не од, велике бљештаве звезде чија светлост чини мале, тамне астероиде скоро невидљивим.

Да би имали шансе да спазе астероид чија је орбита између Земље и Сунца, астрономи морају да чекају сутон или сумрак када је Сунчев бљесак већим делом испод хоризонта, али таман довољно осветљава површину астероида да би могли да их уоче.

Новосадске компаније обучавају ИТ стручњаке у оквиру обуке за дефицитарна занимања