Експлоатација литијума од пресудног је значаја за светлу будућност, енергетску самосталност и бољу тржишну позицију земље.
Немачка је држава која је јасно дефинисала правац свог даљег развоја. Као европски лидери у аутомобилској индустрији, Немци су свесни значајне улоге литијума у неминовној електрификацији друмског саобраћаја.
Немачки гиганти планирају да обуставе производњу путничких возила погоњених моторима са унутрашњим сагоревањем, најкасније до 2030. године. Ову одлуку једино може пролонгирати бојажљивост купаца, али произвођачи настоје да истрају у својој намери да смање негативни утицај њихових производа на животну средину.
Пројекат “Зинвалд литијум”
Захваљујући недавној експанзији пројекта, “Зинвалд” је заузео друго место у ЕУ, како по својој величини, тако и по капацитетима самог ресурса.
Нешто више од 400 радника биће ангажовано у првих пет година, на пројекту који би требало да помогне “зелену транзицију” Немачке.
Смештен у срцу континента, 35 километара од Дрездена, “Зинвалд” представља кључни фактор у електрификацији друмског саобраћаја широм Европе.
Челници “Зинвалда” истичу да пројекат има велики значај за локалну заједницу, помажући раст стандарда и квалитет живота.
Како наводе из компаније, “Зинвалд” је 100 одсто европски пројекат, чиме су посебно поносни. Потписује га тим људи са вишедеценијским искуством и богатим знањем у области рударења и експлоатације литијума широм света. Компанија истиче да ће се за потребе пројекта примењивати највиши ЕУ стандарди, као и најсавременије технологије. Циљ пројекта је јачање енергетске самосталности Немачке.
“Вулкан Енерџи” копа литијум у долини реке Рајне
У долини Рајне, десете највеће реке у Европи, ниче прва немачка фабрика литијума. Пројекат компаније “Вулкан Енерџи” са производњом почиње најкасније за две године.
– Ово је прва фабрика овог типа у нашој земљи. То значи да литијум који производимо долази из Немачке, директно из ресурса под нашим ногама – изјавио је за Ројтерс Крис Морено, директор компаније.
Ројтерс наводи да ова компанија поседује дозволе за копање литијума на више од 1000 дужних километара у самој долини реке.
“Вулкан Енерџи” поред Франкфурта, поседује своје представништво и у Аустралији. Иако производња литијума у Немачкој није у пуном капацитету, компанија је осигурала уговоре са неким од најзвучнијих имена европске аутомобилске индустрије, међу којима Волксваген, Стелантис и Рено.
Европска унија – преко литијума до енергетске самосталности
Немачка није сама у жељи да преузме примат у литијумској трци. Највећи депозит “беле нафте” у ЕУ и четврти у свету, налази се у Чешкој. Власник је компанија “Европски метали” којом управља држава.
Заједно, два пројекта представљају најважније адуте Уније у борби за бољи положај на глобалном тржишту, нарочито у односу на доминантну позицију Кине.
ЕУ планира да копа и рафинише литијум, кобалт и друге метале, као саставни део “зелене транзиције”.
Kreirana mobilna aplikacija „nSpark“, kako do brzog plaćanja parkinga na jednom mestu?
Преузмите андроид апликацију.