Цена електричног аутомобила, брзина пуњења батерије и путна аутономија су најшешћи проблеми са којима се сусрећу возачи електричних аутомобила. Како године пролазе, поставља се и ново питање – колико траје батерија електричног аутомобила. Питање је многима важно, јер батерија је најскупљи део електричног аутомобила
Колико ће дуго да траје батерија електричног аутомобила зависи од много фактора. Пошто је батерија најскупља компонента електричног аутомобила, а ни сами електрични аутомобили данас уопште нису приступачни, већина потенцијалних купаца страхује да ће после неколико година новац уложен у нов аутомобил бити потпуно изгубљен.
Истина је да ситуација није толико драматична, али чињеница је, исто, да се ни електрични аутомобили у будућности неће возити по двадесет година као данас. Такође, у будућности вероватно нећемо куповати десетак година старе електричне половњаке и возити их годинама уз мања повремена улагања.
На првом месту треба рећи да је замена комплетне батерије потпуно неисплатива. Ова процедура се примењује само уколико до отказа батерије дође у гарантном року. Иначе, већина произвођача електричних аутомобила даје гаранцију да батерија траје осам годна или 160.000 километара, односно да у том опсегу година у пређене километраже њен капацитет наће опасти испод 70 одсто од декларисаног. Пошто је батерија сачињена од веиког броја мањих ћелија, она не може да откаже у потпуности, бар не на начин да мора да се замени уместо да се поправи.
Питање је – шта по истеку тих осам година? Да ли то значи да после тога аутомобил нагло губи на вредности? Због своје карактеристике да батерија на капацитету губи постепено, а не рапидно, значи да ни сам електрични аутомбонил неће изгубити рапидно на вредости само због тога што је истекао гарантни рок.
Америчка непрофитна образовна организација Плуг ин Америца је својевремено спровела истраживање и изашла са подацима да је батерија у аутомобилу Tesla Model S после пређених 80.000 километара изгубила пет одсто капацитета. Из ове институције напомињу да је тај први иницијални пад капацитета батерије уједно и највећи, те да се даље слабљење батерије одвија спорије.
Према British Wolt-у, нови електрични аутомобили имају пакет батерија који је пројектован да траје 12 година и да може да поднеде од 1.500 до 2.000 циклуса пуњења и пражњења. Такође из исте организације поручују да у нормалним условима експлоатације батерија сигурно траје више од 300.000 километара, што је петнаест година уколико прелазите годишње 20.000 километара. А чињеница је да већина возача електричног аутомобила не преваљује толику километражу.
Закључак је да разлога за панику нема. Истина је да електрични аутомобили неће једног дана бити исто што су данас неки од проверених половњака, али далеко од тога је и да само због скупе батерије инвестирање у електрични аутомобил представља промашај. У нашим условима и са нашом мрежом пуњача, возачи електричних аутомобила се сусрећу са већим изазовима.
Zašto deca igraju istu igru ili gledaju istu emisiju iznova i iznova
Преузмите андроид апликацију.