Потпуно је јасно да нам је прелазак на електрични вид транспорта веома близу.
Мишљење о вожњи електричних аутомобила драстично варира од човека до човека – једни виде овакав потез као еколошки исправан, други су скептични.
Иако постоји доста разлога за различите ставове, људи веома ретко залазе дубоко у реалност која стиже руку под руку са поседовањем електричног возила.
Стога, битно је запитати се колико је људима заправо исплативо куповање половних електричних модела, посебно сада када полако постајемо свесни колико је замена њихових батерија скупа.
Не тако давно, сви смо били у могућности да сами заменимо батерије на нашим телефонима у свега неколико секунди.
Предивно је присетити се момената пуњења телефона на самосталним стоним пуњачима или њиховог једноставног мењања када се приближе свом крају.
Без каболва, без везивања за зид или екстерну батерију, проста замена и живот се настављао даље. Оваква врста технологије обећана је и за електричне аутомобиле, али као и бројна друга једноставна и јефтина решења, никада се није остварило.
Батерије електричних аутомобила дубоко су интегрисане, готово на исти начин као и код готово свих мобилних уређаја данашњице.
Нико се данас не сећа последњег пута када је заменио своју батерију на неком од мобилних уређаја. Ово једноставно нема финансијског смисла због тога што су трошкови креирања батерија и радна снага потребна за њихову инсталацију у старе телефоне потпуно неоправдани у односу на цену новог модела.
Да ли је ово правац у ком су се електрични аутомобили упутили?
Свако коме се допада идеја куповине електричног аутомобила на тржишту половњака, мора знати да су цене свих поправки оваквих аутомобила, укључујући и батеријска паковања, веома високе.
Поједини брендови сарађују заједно са рециклажним компанијама како би покушали да дођу до дугорочног решења за старе батерије, али ми се једноставно не налазимо на ступњу у коме су велике флоте електричних возила старије од десет или више година, нити још увек стижу до краја животног века својих батерија.
Познато је да за сада, батерије електричних возила могу коштати десетине хиљада евра и њихова замена није ни приближно једноставна као замена мотора или мењача на моделима унутрашњег сагоревања.
Стога, уколико желите да купите полован електрични аутомобил можда ће бити најбоље да причекате још мало, осим уколико не желите да га баците у пресу након неколико година када му се батерије потпуно истроше.
Заједно са њим баца се и све уложено, јер за новац који је потребан ради замене батерија у појединим случајевима могуће је приуштити потпуно нове, па чак и луксузније аутомбиле са моторима унутрашњег сагоревања.
Преузмите андроид апликацију.