Немачки Volkswagen је прошле године у Европи продао 1,08 милиона нових аутомобила, у поређењу са 649.514 возила из Peugeota.
VW је био први по продаји на континенту упркос паду од 6,7 одсто у односу на 2020., према подацима које је објавило Европско удружење произвођача аутомобила (ACEA).
Toyota је скочила на треће место са 615.142 продатих аутомобила уз раст од 9,1 одсто, док је 2020. била на осмом месту.
Компанија је свој успех приписала припреми глобалног ланца снабдевања, која је укључивала гомилање ресурса пре него што су несташице захватиле индустрију, пише Autoblog.rs.
Hyundai група је остварила највећи раст у Европи у 2021. години, а успех корејског произвођача је резултирао растом од 21,1 одсто и 10. местом у укупном рангирању продаје.
Највећи губитници 2021. су били Alfa Romeo, који је пао за 27,8 одсто са 26.322 продаје, и Mitsubishi, који је остварио 73.370 продаја након што је 2020. најавио да ће напустити Европу.
Била је то и лоша година за Форд, који је претрпио пад продаје од 19 одсто од 2020. године.
Укупна европска продаја аутомобила је пала за 2,4 одсто на 9,7 милиона, за шта ACEA наводи да је „резултат недостатка полупроводника који је негативно утицао на производњу аутомобила током целе године“.
Индустрија је још увек далеко од нивоа пре пандемије, са регистрацијама у ЕУ за 3,3 милиона јединица мање него 2019.
Узимајући у обзир Велику Британију и земље Европског удружења за слободну трговину, Исланд, Лихтенштајн, Норвешку и Швајцарску, продаја је опала за 1,5 одсто.
Укупан број продатих аутомобила је износио 11,77 милиона, у поређењу са 11,9 милиона у 2020, преноси Bankar.me
Немачка је забележила продају од 2,6 милиона, а следе Француска са 1,6 милиона, Велика Британија са 1,6 милиона, Италија са 1,4 милиона и Шпанија са 859.477.
Акције Комерцијалне банке скочиле 20 посто, BELEX индекси узлетели
Преузмите андроид апликацију.