Упркос тешким околностима и утицајем пандемије на аутомобилску индустрију, према проценама специјализованог сајта EV-Volumes, електрични аутомобили чине 4.2% укупно продатих моторних возила у 2020. години, што је скоро дупло више него у 2019. (2.5%).
Како наводи World Economic Forum, само 8 држава забележило је више од 5% у 2019. години, док је у 2020. години чак 13 држава пријавило 10 или више процената продатих електричних аутомобила. Као и претходних година Норвешка је била на врху са 75%, док су се Исланд, Шведска и Финска нашли у првих 5 – што потврђује како су се нордијске земље брзо прилагодиле новом тржишту. Кина, која је апсолутни број један када причамо о продатим јединицама, испала је из топ 10 листе са 6.2%, док су Сјединњене Америчке Државе пале још ниже са 2.3%.
Норвешка је својим грађанима понудила бројне погодности за куповину електричних возила (изузеће пореза, путарине итд.) које су се показале високо ефикасним у промоцији електричних возила. Међутим, њихов модел се не може лако трансформисати на друге земље.
Пре свега, држава намеће позамашне порезе и законе на увоз и регистрацију возила, која возила чине знатно скупљим него, рецимо, у САД-у. Норвешка субвенционише куповине ЕВ на врло високом нивоу, који нека већа држава не би могла да приушти. Такође, Норвешка је богата земља (иронично због својих резерви нафте) са високим нивоом прихода. Према Норвешком националном статистичком институту, просечан нето приход једног домаћинства у 2018. износио је око 54 000$, што је отприлике на нивоу САД-а, а дупло више од просека ЕУ.
Када причамо о тренутном стању, у првој половини 2021. године укупно 2.65 милиона нових ЕВ је пронашло своје власнике, што је за 168% више у односу на претходну годину. Компанија Тесла предњачи са највише продатих јединица (386 000), на другом месту је Фолксваген Група (332 00), док је на трећем Џенерал Моторс (227 000).
Преузмите андроид апликацију.