Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Ко пропушта кога у кружном току? (АНКЕТА)

Кружни токови у протеклих неколико деценија заменили су многе раскрснице по Новом Саду. Неоспорива је чињеница да убрзавају саобраћај, али смо сведоци и да многим возачима остављају бројне недоумице.
Фото: Градске инфо

Замислимо следећу ситуацију приказану на слици.

Плаво возило укључило се у леву траку кружног тока, а на следећем укључењу у десну траку укључило се плаво возило. Крећу се паралелно, један поред другог, истом брзином.

Ипак, оба возача желе да се искључе на истом искључењу, али им је доступна само једна трака.

Један мора пропустити другог, али који, и како ће то учинити?

Да ли возач из леве траке (плави) треба да се заустави, притом стопирајући све иза себе, и затим сачега да се трака десно од њега ослободи како би се престројио?

Неки тврде да у кружном току нема заустављања, па би плаво возило можда требало да настави кретање у кружном току, тачније „обрне“ још један круг у потрази за бољом приликом да се престроји и искључи.

Можда ипак жуто возило треба да пропусти плаво?

У питању је важно правило, битно је да у кружном току не дође до забуне и застоја.

Ко по вашем мишљењу треба да се заустави, или просто направи још један круг?


Уколико се плаво и жуто возило нађу у овој ситуацији, како треба да поступе?
Min votes count should be 1

Из ауто-школе „ВМ Ауто 021“ за ову ситуацију добили смо следеће објашњење:

„Уколико имамо кружни ток са две или више трака као што је приказано на фотографији и ситуацију где плави ауто улази у леву (унутрашњу) траку кружног тока, а жути у десну траку, паралелно са плавим и крећу се истом брзином а планирају излаз на истом исклучењу, онда је возач плавог возила дужан да пропусти возача жутог возила да се искључи из кружног тока.

Оно што је битно за возача жутог возила је да се пре самог укључења у кружни ток увери да возач плавог возила не планира искључење на првом искључењу са десне стране жутог возила, јер би онда возач жутог возила својим уласком у кружни ток створио конфликтну ситуацију.

Што се тиче ситуације када је гужва у десној траци па возач возила који се креће унутрашњом траком кружног тока не може да се искључи, поставља се питање да ли је боље да се заустави и сачека погодну прилику да пређе у десну траку или да направи јос један круг?

Ту постоје две теорије.

Нигде у закону нећемо наћи како је то дефинисано. На кружним раскрсницама мали је број директних одредби и прописа које се односе на њу, већ се већи број општих одредби ЗОБС-а примењују на њу.

Неке државе као нпр. Словенија и Француска заступају теорију да треба направити још један круг. Али шта се догоди када направите круг, дођете на исто место, а оно опет гужва. Да ли да идете опет још један круг?“, кажу из ауто-школе „ВМ ауто 021“.

Један од инструктора ове ауто-школе објаснио је како у пракси треба поступити:

Мишљења сам да треба дати десни показивач правца као и када желите да се престројите, да сачекате да возила прођу или ће вас неко од толерантних возача пропустити. То је начин да се направи мање гужве, него да правите још један круг и тако изнова. Ипак, ситуација није дефинисана законом.

На возачу је да процени, али мишљења сам да је боље да успори, на време изврши престројавање у кружном току и искључи се из кружног тока на жељеном искључењу“, закључио је.


Ауто-школа „ВМ Ауто 021“ налази се на адреси Булевар Краља Петра I, 28c, Нови Сад.

Све информације о обуци возача у овој ауто-школи можете добити на следеће бројеве:

  • 0613011000
  • 0212311000

Ко је дужан да се заустави и пропусти другог? (АНКЕТА)

Преузмите андроид апликацију.