Почетна > Бизнис
Бизнис

Кинези направили ултрабрзи пуњач за електрична возила

Кинески BYD може своја електрична возила да пуни струјом дупло брже од америчких и немачких конкурената. Акције тог кинеског лидера у производњи електричних возила досегле су рекордну вредност протекле седмице након што је оснивач компаније Ванг Чуанфу изјавио да овај конкурент „Тесле” сада може да пуни своја електрична возила једнако брзо колико је потребно за точење горива у аутомобил с бензинским мотором.
Фото: Unsplash/myenergi

Цена деоница скочила је за четири одсто, што представља раст од 85 одсто у последњих 12 месеци, пренео је портал „Пословни”.

Ванг, милијардер и главни извршни директор компаније, рекао је да нови систем пуњења за батерије може да омогући домет од око 470 километара у само пет минута. Ова тврдња сугерише да је BYD претекао конкуренте попут „Тесле” и „Мерцедес-Бенц” у технологији брзог пуњења, иако нови систем зависи од неколико услова, укључујући довољну волтажу на пунионицама.

Како се наводи, све већа конкуренција међу произвођачима електричних возила и батерија у развоју брже инфраструктуре за пуњење подстакнута је забринутошћу потрошача у вези са брзином пуњења и тиме колику путању возило може да пређе у поређењу с традиционалним аутомобилима с унутрашњим сагоревањем.

Како је најављено, BYD у почетној фази планира да постави ко 4.000 пунионица како би подржао нову технологију ултрабрзог пуњења.

Очекује се да ће Кина ове године инсталирати око 460.000 нових јавних пунионица за електрична возила, што чини отприлике две трећине свих пунионица на свету, чиме би се њихов укупан број повећао на око 2,1 милион. Компанија је најавила да ће два њихова популарна СУВ модела ускоро бити опремљена новим ултрабрзим системом пуњења.

Сви ови потези додатно појачавају притисак на низ домаћих конкурената, као и на „Теслу” Илона Маска и немачки „Фолксваген”, који су изгубили тржишни удео услед великог рата продаје електричних возила у Кини последњих година.

У прва два месеца 2025. BYD је чинио око 27 одсто кинеске производње електричних возила, с продајом од више од 405.000 аутомобила, према подацима консултантске куће „Аутомобилити” из Шангаја.

Компанија има 18 одсто тржишног удела у сегменту електричних возила на батерије, као и 56 одсто у сектору хибрида.

Компанија, која се брзо глобално шири путем нових фабрика у југоисточној и централној Азији, Европи и Јужној Америци, такође је у прва два месеца ове године била заслужна за 16 одсто укупно извезених електричних возила из Кине, што је више од 900.000 возила.

Briselski činovnici ponovo sebi povećali plate, sedmi put za tri godine

Преузмите андроид апликацију.