Кинески произвођачи аутомобила освојиће трећину светске продаје возила до 2030. године, саопштила је консултантска компанија „Алик партнерс“.
Кинези ће тако повећати удео на тржишту са 21 одсто, колико сада имају, а предвиђања су да ће продати девет милиона возила изван Кине 2030. године.
Они скраћују време за развој нових модела на две године. То ће приморати традиционалне произвођаче аутомобила да драстично преуреде начин на који дизајнирају и конструишу возила, саопштила је консултантска фирма, а преноси Форбс.
„Не може се забрљати“, рекао је Марк Вејкфилд, глобални ко-лидер компаније за аутомобилску и индустријску праксу, на брифингу за медије. „Није ствар у томе да се иста ствар ради брже“.
Кинески брендови имају предност у трошковима од 35 одсто и имају флексибилност. У Европи и другим регионима могу да снизе цене. Имају ниже трошкове рада и високу интеграцију „од сировина, преко добављача компоненти до финалне монтаже и продаје другим произвођачима аутомобила“, наводи „Алик партнерс“.
„Кинески брендови дају предност карактеристикама које купци заиста могу искусити, као што су дизајн и технологија у кабини. Немилосрдно су фокусирани на одржавање предности у погледу трошкова чак и када граде фабрике у иностранству. Изградили су значајну предност у новој технологији електричних и хибридних возила“, рекао је Андрев Бергбаум, други ко-лидер аутомобилске и индустријске праксе.
„Произвођачи аутомобила који намеравају да наставе да раде у складу са принципима уобичајеног пословања доживеће грубо буђења – они ће застарити“, рекао је Бергбаум.
Продаја у Кини ће се повећати са процењених 26,7 милиона возила ове године на више од 32 милиона у 2030, саопштила је консултантска фирма. Око 70 одсто кинеске продаје су кинески брендови.
„Кинеско тржиште расте више од осталих тржишта заједно“, рекао је Вејкфилд.
Преузмите андроид апликацију.