Када је реч о вредности бренда, велико и растуће тржиште даје кинеским гигантима предност у односу на америчке.
Капитал бренда је још један начин на који можемо да упоредимо глобалне банкарске гиганте једне са другима. На ранг листи Банкинг 500, коју је припремила организација Бранд Финанце, према вредности свог имена, од 2019. воде четири велике кинеске банке.
Рангирање мери вредност бренда и интелектуалне својине повезане са његовим маркетингом, али не указује на вредност саме банке. Кинеске банке се налазе у врху углавном зато што послују на огромном тржишту где се широко доступне банкарске и финансијске услуге још увек развијају.
То значи добре изгледе за пословање у будућности и тако утиче на данашњу перцепцију вредности бренда.
Прва на ранг листи Индустријска и комерцијална банка Кине (ИЦБЦ) има више од 500 милиона појединаца и неколико милиона компанија међу својим клијентима.
Поред вредности бренда ИЦБЦ је и највећа банка на свету по неким другим критеријумима. ИЦБЦ је највећа у смислу имовине под управљањем (5,5 билиона долара у децембру 2021.) и годишњих прихода (143 милијарде долара у децембру 2022.). Банка је основана пре само 39 година, 1984. године.
За ИЦБЦ наредна три места такође заузимају велике кинеске банке које су у државном власништву.
Од петог до деветог места на листи је избор највећих америчких банака. На десетом месту је China Merchants Bank која је прва кинеска комерцијална банка која је у потпуном власништву правних лица или приватног капитала. Од десет највреднијих банкарских брендова у 2023. години, пет је америчких и пет кинеских. По укупној вредности брендова Кина предњачи са 262 милијарде долара, а Сједињене државе са 165 милијарди долара.
Преузмите андроид апликацију.