Кина је прошле године повећала своје залихе сирове нафте, а увоз је надмашио претходни годишњи рекорд постигнут 2020. године, пошто је потражња за горивом скочила након пандемијских ограничења, показали су подаци кинеске царине.
Увоз нафте у земљу порастао је за 11 одсто на годишњем нивоу на 11,28 милиона барела дневно (бпд) у 2023. години, премашивши рекорд од 10,81 милиона бпд постављен 2020. године, када је Пекинг искористио пад цена нафте да створи залихе сирове нафте.
Интензивирање саобраћаја у земљи након укидања ковид ограничења повећао је увоз нафте прошле године усред растуће потражње за горивом.
Потрошња млазног горива и бензина била је посебно висока у Кини. Потражња за дизелом је, међутим, била релативно слаба у поређењу са историјским нивоима, због успоравања грађевинског сектора и неизвесних изгледа за производњу.
Све у свему, кинеска потражња за горивом била је много већа у поређењу са претходне три године, у великој мери подржана растућим испорукама нафте из Русије. Према подацима кинеске царине, Москва је у новембру постала највећи добављач сирове нафте у земљи, пошто је Пекинг увозио око 2,2 милиона барела дневно.
Увоз руске нафте је скочио за 22,2 одсто између јануара и новембра 2023. у поређењу са истим периодом 2022. године.
Економисти предвиђају да ће потребе за млазним горивом и потражња из петрохемијског сектора за врхунским производима који се користе у производњи робе као што су соларни панели и електрична возила подстаћи потражњу за нафтом у Кини и увоз сирове ове године, преноси РТ Балкан.
Очекује се да ће Кина чинити више од четвртине раста глобалне потражње за нафтом, која би требало да порасте за скоро два милиона барела дневно у 2024. углавном захваљујући азијским тржиштима, наводи се у извештају „Вуд Мекензија”.
Evropski parlament usvojio novu direktivu o zaštiti potrošača
Преузмите андроид апликацију.