Канада је поставила крајњи рок до 2035. године да се заустави продаја нових аутомобила и лаких камиона на погонска горива, јер настоји да до 2050. достигне нулту нето емисију штетних гасова у целој земљи, према изјави директора државног регулаторног органа за транспорт.
Нови канадски циљ нулте емисије је пет година испред свог претходног циља продаје возила на гориво до 2040. Држава планира комбинацију инвестиција, подстицаја и прописа како би постигла циљ. Сектор транспорта у Канади је заслужан за једну четвртину емисија гасова са ефектом стаклене баште, наводи се у саопштењу, додајући да ће та земља поставити привремене циљеве за 2025. и 2030. годину у циљу бржег прихватања електричних возила од стране тржишта.
Канада је најновија држава међу земљама Г7 која је поставила строжије рокове. Немачка и Уједињено Краљевство већ су се обавезале да ће забранити продају стандардних возила до 2030. Јапан тренутно циља на 2035. годину, док Француска, Канада и Сједињене Државе планирају да забране продају до 2040. Италија је једина чланица Г7 која тек треба да постигне посвећеност на овом фронту.
Раније овог месеца, извршни директор Фолксвагена Херберт Диес замерио је групи Г7, јер нису одредили крајњи датум за укидање угља и позвао на веће активности за постизање климатских циљева до 2030. године, пре свега смањење емисије гасова са ефектом стаклене баште на најмање 55% испод нивоа из 1990. године.
Канада са својим представницима даје низ најава о улагању у сегмент електричних возила од почетка ове године. Произвођачи ауто делова Магна Интернационал Инк и Дана Инк су открили планове за проширење операција електричних возила.
У уторак је Генерал Моторс представио планове за убрзавање производне линије и скале за прављење лаког комерцијалног возила БрајтДроп електрикал ЕВ600 у Ингерсолу (Онтарио). ГМ је објавио планове у јануару, а сада планира да „удвостручи број јединица произведених током прве године производње како би ишао у корак са очекиваном потражњом“.
Поред националних влада, произвођачи аутомобила широм света, укључујући Фолксваген АГ, Форд Мотор Компани и ГМ постављају строже рокове и издвајају милијарде долара за брзи прелазак на потпуно електричне линије возила што је тренд којег је убрзала компанија електро возила Тесла под вођством Елона Муска.