Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Кампања „Крокодили долазе“ – Почела кампања за свест о ризицима зависности од коцкања

Кампања „Крокодили долазе“, усмерена на борбу против агресивног рекламирања коцкања и клађења, започела је данас премијерним пуштањем спота у којем учествују ствараоци из целог региона.
Фото: Промо

Овај пројекат представља подршку свима који се боре са зависношћу од игара на срећу, шаљући им поруку да излаз постоји. Уједно, ово је и прва друштвено одговорна кампања која је окупила музичаре из свих земаља некадашње Југославије, након YU Rock Мисије 1985. године.

Погледајте спот: Крокодили долазе

Музичка подршка из целог региона

У кампањи учествују нека од највећих музичких имена са територије бивше Југославије:
Срђан Гојковић Гиле (Електрични оргазам), Зоран Костић Цане (Партибрејкерс), Atheist Rap, Влатко Стефановски, Зоран Предин, Гибонни, Рамбо Амадеус, Дарко Рундек, Миле Кекин, Дубиоза колектив, Канда, Коджа и Небојша, Дејан Цукић, Лету Штуке, Милан Мумин, TBF, Detour, Зостер, Зое Кида, Зоран Maddox и Александар Јанић Јана.

Позив јавним личностима – не рекламирајте индустрију зависности

Циљ кампање је апел на јавне личности да свој утицај не користе за промоцију коцкарница и кладионица, као и да укажу на опасности зависности.

Идејни творац кампање је Александар Јанић Јана, некадашњи DJ и музичар, који већ више од 15 година ради на превенцији и лечењу болести зависности у Новом Саду.

„Кладионице су све бројније, а породице се распадају због зависности од клађења. Нисам могао да ћутим“, рекао је Јана.

„Ужасно ми је било да гледам како кладионице ничу по Србији. Време је да се томе стане на пут!“, додаје Срђан Гојковић Гиле.

Статистика упозорава – зависност се шири

Најмлађи зависник од клађења у Србији, који је лечен на Институту за ментално здравље, имао је само 12 година.

Истраживање из 2022. године, под покровитељством Градске управе за здравство Новог Сада, показало је да кладионице крше закон и налазе се на мање од 200 метара од школа.

Према подацима пројекта „Млади и клађење“, трећина младих који су учествовали у играма на срећу развила је зависност, а 80% испитаних познаје некога ко је зависан од игара на срећу.

Подржите кампању „Крокодили долазе“

Нова верзија песме „Крокодили долазе“ доступна је на свим стриминг платформама (Spotify, Apple Music, Deezer, Tidal…), као и на Instagram, Facebook и TikTok.

Више информација:
Званични сајт
Instagram
Facebook

Dnevne info: Najvažnija dešavanja za četvrtak 13. mart (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.