Дешава се да нам се грађани обрате са жалбом да се у пошиљкама не налази увек она роба коју су очекивали, те да сумњају да је неко „присвојио” један део садржаја, наводе на сајту Управе царина.
С тим у вези, објашњавају они, треба рећи да пакете отвара поштански, а не царински службеник, и то у просторији која је 24 часа комплетно покривена видео-надзором.
Поштански службеник царинику подноси на увид садржај пакета ради узимања свих података потребних за царињење робе, након чега се садржај најчешће враћа у исту амбалажу, осим у случајевима када је неопходна нова.
Све се ово чини тако да не дође до видне повреде омота или садржине пошиљке.
У случају да пошиљка подлеже наплати царинских дажбина, на пошиљку се ставља налепница „оцарињено”, а уколико не подлеже, ставља се налепница „ослобођено од плаћања царине”.
Контроли, то јест отварању пакета може присуствовати и прималац пошиљке или особа коју је за то овластио. Цариник врши увид у садржај пакета и пореди га са пратећом документацијом.
Сви пакети који садрже робу која подлеже царинској контроли или наплати дажбина се отварају.
„Наглашавамо да је за садржину поштанске пошиљке и њену испоруку одговоран поштански оператор. Како се из свега наведеног лако може закључити коју врсту контакта царински службеник има са пристиглом поштанском пошиљком и њеним садржајем, пошиљалац или прималац који имају било какву замерку на изглед или садржај пакета своју рекламацију треба да упуте ЈП Пошта Србије, ако им је пошиљка стигла редовном поштом или пак на адресу курирске службе преко које им је пошиљка достављена“ наводе из Управе царина.
Преузмите андроид апликацију.